کد خبر 1008918
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
عکس/ تمرین تیم ملی فوتبال

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد دارد انتقال دیدار ایران با عراق از این کشور به اردن از نگرانی و استرس بازیکنان و کادر فنی کم کرده است.

به گزارش مشرق، جلال طالبی درباره دیدار روز پنجشنبه تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین گفت: پیش از هر چیز امیدوارم که بچه‌ها پیروز این میدان باشند و با سه امتیاز به ایران بازگردند. سابقه نشان داده که بازی ایران و عراق همیشه غیر قابل پیش‌بینی و دشوار بوده است. تقریباً یا تحقیقاً باید گفت که هر دو تیم با یک شیوه بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: شیوه کاری فوتبال ایران و عراق شبیه به هم و بازیکنان هم به لحاظ قدرت بدنی، توانایی جسمانی، تکنیک فردی، وزن، قد و حتی انگیزه به یکدیگر نزدیک است. برای همین است که بازی‌های دو تیم معمولاً دشوار و نزدیک به هم برگزار می‌شود. در مجموع می‌توانیم بگوییم که ما بهتر از عراق هستیم، چون ذخیره‌هایی که در کنار زمین داریم، هر کدام می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند. از نظر نیروی جوانی نیز شرایط خوبی داریم و در خط دفاعی هم قدرتمند هستیم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به تغییر میزبان مسابقه و برگزاری بازی در کشور اردن به دلیل ناآرامی‌های عراق تصریح کرد: انتقال بازی به اردن می‌تواند مقداری از استرس، ناراحتی یا نگرانی بازیکنان و کادرفنی را کمتر کند. چون با توجه به شرایط عراق و فضایی که در سه چهار هفته اخیر در این کشور رقم خورده، وضعیت در این کشور خوب نیست. تغییر میزبانی خیال بچه‌ها را از این لحاظ راحت کرد.

«بازیکنان ما دیگر مانند بازی با بحرین چنین تصوری نخواهند داشت که از پیش برنده هستند». طالبی با بیان این جمله افزود: بازیکنان ما قطعاً با این آگاهی به زمین خواهند رفت که بازی راحتی پیش‌رو نداریم و علاوه بر داشتن انگیزه برای پیروزی، با احتیاط و قدرت بیشتری هم بازی را دنبال کرده و این قدرت را در حالت دفاعی و تهاجمی حفظ خواهیم کرد. شاید نیاز نباشد که برای این بازی تعداد گل‌های خود را بالا ببریم که اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، عالی می‌شود، اما در این بازی بیشتر از هر چیزی کسب پیروزی اهمیت دارد. خوشبختانه مسئولیت پذیری و انگیزه بازیکنان ما در زمین باعث می‌شود که آنها میل پیروزی را از ابتدا داشته باشند. در کنار این مسئله، نباید بی‌احتیاطی کرده یا ریسک بی‌جا داشته باشند و یک بازی حساب شده را به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید:

تاج: دستمزد چهار ماه آینده ویلموتس را هم پرداخت کردیم

وی درباره قدرت تیم عراق گفت: دیدار عراق مقابل هنگ‌کنگ را تماشا کردم. آنها حتی با عراقی که در جام ملت‌ها دیدیم، فاصله زیادی دارد. شاید آنها در این یک بازی که من دیدم اینطور بوده باشند، اما در هر صورت رویارویی عراقی‌ها با ایران، همیشه به آنها انگیزه می‌دهد. از طرفی با توجه به اتفاقات داخل عراق، بازیکنان این تیم هم انگیزه زیادی دارند که مقابل ما پیروز باشند. در چنین شرایطی امیدوارم در این بازی پیروز شویم یا حداقل یک مساوی بگیریم تا در دور برگشت منتظر حضور عراق و بحرین در ایران باشیم که امتیازهای از دست رفته را جبران کنیم. این شانس را داریم که در ایران و مقابل تماشاگران خودمان آنها را شکست دهیم و به نتیجه دلخواه‌مان برسیم. امیدوارم بچه‌ها نیز با نمایشی که مقابل بحرین داشتند، تجربه لازم را برای بازی با عراق کسب کرده باشند.

طالبی در واکنش به این مسئله که اگر عراقی‌ها بخواهند علیه بازیکنان ایران جنگ روانی راه بیندازند، چه واکنشی باید نسبت به این حواشی داشت، تصریح کرد: مسلم است که کار راحتی نیست در چنین فضایی انتظار داشته باشیم بازیکنان راحت باشند و تصور کنند که اتفاقی رخ نداده است. اتفاقات حاشیه‌ای این چنینی بازیکنان را به لحاظ روحی و روانی به هم می‌ریزد، اما بعید می‌دانم در اردن و توسط عراقی‌ها، اتفاقی شبیه اتفاق بحرین تکرار شود. با این حال بازیکنان ما باید این آمادگی را داشته باشند که ممکن است علیه آنها جنگ روانی راه بیفتد. شاید آنها مقابل بحرین این آمادگی را نداشتند، اما اگر این بار هم بخواهد این اتفاق تکرار شود، نباید به مسائل حاشیه‌ای اهمیت داد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی و با جوی که به راه افتاده، نباید اجازه داد که مسائل حاشیه‌ای اثری روی ما بگذارند و بازیکنان‌مان عصبانی یا دگرگون شوند. آنها نباید از اصل بازی خود غافل شوند، چون دیدار با عراق میدان مبارزه است و باید در میدان مبارزه تمام توان‌مان را بگذاریم و نتیجه در پایان مشخص می‌شود. هر تیمی ممکن است برنده باشد و زیبایی فوتبال به همین است. نباید کاری به مسائل حاشیه‌ای داشته باشیم و نتیجه را به پایان بازی واگذار کنیم.

سرمربی پیشین تیم ملی در خصوص اینکه آیا در میان نفرات دعوت شده به اردوی جدید تیم ملی جای کسی خالی است یا نه، گفت: حتی ممکن است در انتخاب 11 نفر هم شما دو سه بازیکن را با سرمربی جابه‌جا بگویید، چون تفکر هر کسی متفاوت است. هر فردی به نوعی فکر می‌کند و باید این اجازه را به ویلموتس دهیم که با فلسفه‌ای که خودش دارد و تاکتیکی که برای تیم ملی انتخاب می‌کند، بازیکنانش را انتخاب کند. نفراتی هم که به تیم ملی دعوت نشدند، دور از تیم ملی نیستند و در بازی‌های بعدی قطعاً در تیم ملی حاضر می‌شوند. من به عنوان یک علاقه‌مند به تیم ملی، نفرات انتخاب شده را بهترین نفرات می‌دانم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس