کد خبر 1008903
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵

شرکت‎های زیادی برای ساخت هواپیما وجود دارند. هواپیمای تولیدی در هر یک از این شرکت‎ها با یکدیگر متفاوت اند. در میان تمام این شرکت‎ها شرکت ایرباس و بوئینگ از شهرت فراوانی برخوردار هستند. کمتر کسی پیدا میشود که اسم این دو شرکت را نشنیده باشد.

تمایل بیشتر مسافران به هنگام خرید بلیط ارزان هواپیما، بلیط خارجی و داخلی فرست کلاس و بلیط هواپیما بیزینس کلاس و... هواپیما ایرباس و بوئینگ است. حتی بیشتر ایرلاین‎های معروف و مشهور که از کیفیت بالایی برخوردارند از هواپیماهای این دو شرکت استفاده میکنند. تا کیفیت را در پروازهای خود تضمین کنند.

هواپیماهای ایرباس و بوئینگ از کیفیت و امکانات مناسبی برخوردار هستند. همین کیفیت و امکانات این دو شرکت را از دیگر شرکت‎ها متمایز کرده است. لازم به ذکر است که امنیت در این هواپیماها بسیار بالا است. در نتیجه مسافران این هواپیماها هیچ نگرانی برای سقوط هواپیما ندارند.

معمولا به هنگام خرید بلیط هواپیما  این سوال برای ما پیش می‎آید که بوئینگ بهتر است یا ایرباس. برای پاسخ به این سوال باید گفت که کیفیت هر دو در حد عالی است. هر دو شرکت با یکدیگر در حال رقابت تنگاتنگ هستند. درنتیجه هر یک با ارائه بهترین خدمات سعی بر پیشی گرفتن از دیگری را دارد.

همانطور که میدانید سفرهای هوایی یکی از پر خطر ترین سفرهاست. جان بسیاری از مسافران به نوع هواپیما و تجهیزات آن بستگی دارد. هر ساله شاهد سقوط هواپیماها هستیم. این سقوط‎ها باعث ناراحتی و ترس مردم از سفر هوایی شده است. حال اینکه با سفر کردن با هواپیمای استاندارد میتوان با این حوادث مقابله کرد.

دو شرکت ایرباس و بوئینگ تا کنون هواپیماهای مطمئنی را تولید کرده‎اند و همچنان تلاش برای بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت محصولات خود را دارند.

در ادامه میخواهیم در مورد تفاوت‎های این دو شرکت بپردازیم. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که هم با ایرباس و هم با بوئینگ سفر کرده باشید. آیا به تفاوت‎های ظاهری این هواپیماها توجه کردید؟

از تفاوت‎های این دو شرکت میتوان به تجهیزات به کار برده شده و  تفاوت‎ها جزئی در ظاهر اشاره کرد.

این دو شرکت بیشتر با هواپیماهای مسافربری خود مشهور و معروف هستند. در واقع هر مسافری برای رزرو بلیط خارجی یا داخلی خود از یکی از هواپیماهای این دو شرکت استفاده میکند.

هواپیماهای ایرباس و بوئینگ هر دو دارای قیمت‎های مختلف برای انواع مسافر میباشند. در واقع کسی که تمایل به خرید بلیط ارزان هواپیما دارد و کسی که قصد خرید بلیط خارجی و داخلی فرست کلاس دارد میتوانند از هر دو شرکت برای سفر خود بهره ببرند.

تفاوت شرکت ایرباس و بوئینگ

ابتدا به توضیح تفاوت‎های ظاهری هواپیماهای این دو شرکت میپردازیم.

شرکت ایرباس و بوئینگ نام خود را بر روی هواپیماهایی که تولید میکنند ثبت میکنند. در نتیجه با یک نگاه اجمالی به هواپیما، میتوانید متوجه شرکت سازنده هواپیما شوید. هر چند که به هنگام خرید بلیط هواپیما متوجه نام شرکت سازنده هواپیما میشوید.

جلوی هواپیما ایرباس گردتر از هواپیمای بوئینگ است. شکل جلوی هواپیما بوئینگ کمی نوک تیزتر از هواپیماهای ایرباس میباشد. پس با یک نگاه به جلوی هواپیما میتوانید شرکت سازنده آن را تشخیص دهید.

پنجره خلبان در هواپیماهای بوئینگ به شکل عدد هفت در زبان فارسی است. این در حالیست که پنجره خلبان در هواپیماهای ایرباس به شکل مربع است. پس از این طریق هم میتوانید شرکت سازنده هواپیما را تشخیص دهید.

معمولا موتور در هواپیماهای ایرباس زیر بال نصب میشود. این در حالیست که محل نصب موتور در هواپیماهای بوئینگ در جلو بال است.

از دیگر تفاوت‎های هواپیمای این دو شرکت میتوان به تفاوت‎های موجود در  تجهیزات الکترونی آنها نام برد. خلبان‎ها پس از کار کردن با هواپیماهای هر دو شرکت به این نتیجه رسیده اند که نحوه کار کردن با هواپیماهای این دو شرکت با یکدیگر متفاوت است.

حال که با تفاوت‎های این دو شرکت آشنا شدید میتوانید بدون هیچ دغدغه ای بلیط هواپیما مناسب خود را تهیه کنید. قطعا نداشتن دانش کافی در مورد تفاوت‎های این دو شرکت باعث دودلی ما به هنگام خرید بلیط ارزان هواپیما یا خرید بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس، بیزینس کلاس میشد.

 حال میدانیم که هر دوی این شرکتها کیفیتی عالی ارائه میدهند. در نتیجه به هنگام خرید بلیط خارجی و داخلی از امنیت و کیفیت سفر خود مطمئن هستیم.

در مورد کریستال اسکای لوکس ترین هواپیمای جهان چه می دانید

شرکت‎های سازنده هواپیما اقدام به ساخت هواپیماهای مسافربری متفاوتی میکنند. همانطور که پیشتر دو شرکت بزرگ (ایرباس و بوئینگ) در هواپیماسازی را به شما معرفی کردیم. این شرکت‎ها هواپیماهای خود را طوری میسازند که تمام اقشار جامعه بتوانند بلیط هواپیما آن را تهیه کنند.

از آنجایی که بیشتر مسافران تمایل به خرید بلیط ارزان هواپیما هستند، به تعداد کمی هواپیما لوکس در جهان موجود میباشد. قیمت این هواپیماها برای مسافران معمولی زیاد است. هر چند که این هواپیماها دارای خدمات رفاهی شگفت انگیزی هستند.

یکی از بهترین و لوکس‎ترین هواپیماهای جهان کریستال اسکای است. این هواپیما به صورت سفارشی توسط شرکت بوئینگ ساخته و طراحی شده است. این هواپیما طوری ساخته شده است که در هر سفر تنها 80 نفر میتوانند بلیط خارجی یا داخلی آن را تهیه کنند.

 بلیط هواپیما کریستال اسکای در ابتدای شروع کار این هواپیما برابر با نفری هجده هزار دلار بود. قطعا کسانی که قصد خرید بلیط ارزان هواپیما دارند نمیتوانند روی خرید بلیط خارجی یا داخلی این هواپیما لوکس حساب کنند.

خدمات هواپیمای کریستال اسکای (The Crystal Skye)

از خدمات شگفت انگیز هواپیما کریستال اسکای میتوان به سالن بزرگ و لوکس غذاخوری آن اشاره کرد. این سالن به قدری بزرگ و لوکس است که همانند رستوران پنج ستاره میماند.

از دیگر خدمات این هواپیما میتوان به آشپز آن اشاره کرد. آشپز هواپیما کریستال اسکای از بهترین آشپزهای جهان است. این آشپز با مهارت بی‎نظیر خود غذایی با بهترین کیفیت به مسافران دارای بلیط هواپیما کریستال اسکای عرضه میکند.

مواد غذایی که برای تهیه غذا مسافران بلیط خارجی یا داخلی کریستال اسکای استفاده میشود از تازه‎ترین و با کیفیت‎ترین مواد غذایی موجود است.

صندلی‎های این هواپیما به شکل تخت درمی‎آید و مسافران میتوانند به راحتی بر روی آن استراحت کنند. یکی از موضوع‎های مهم در سفر خسته نشدن در حین سفر است. زمانیکه مسافر در مسیر رسیدن به مقصد خسته شود این خستگی تا اتمام سفر همراه او خواهد بود.

 یکی از نکات مثبت خرید بلیط هواپیما کریستال اسکای این سات که به دلیل وجود صندلی‎های مناسب و فضای باز جلوی پا امکان خستگی از بین میرود. به هنگام مسافرت با این هواپیما مسافر احساس میکند که در اتاق خواب خود مشغول استراحت است.

از دیگر خدمات این هواپیما میتوان به حمام و سرویس بهداشتی آن اشاره کرد. بیشتر این هواپیما برای مقاصد طولانی بلیط خارجی یا داخلی خود را به فروش میرساند.

 به همین دلیل به دلیل زیاد بودن مسافت برای این هواپیما حمام نیز در نظر گرفته شده است. این حمام مجهز به بهترین برندهای شامپو، صابون، نرم کننده مو، شامپو بدن و ... است. در نتیجه مسافران در حین سفر میتوانند از حمامی گرم با بهترین برندها لذت ببرند.

مسافران پس از تهیه بلیط هواپیما میتوانند به صورت عمومی از تلویزیون ال سی دی داخل هواپیما بهره ببرند. البته اگر خواهان مشاهده شبکه دلخواه خود را دارند میتوانند از تلویزیون‎های اختصاصی خود در هواپیما استفاده کنند.

یکی از دیگر خدمات شگفت انگیز بلیط هواپیما وجود تلفن ماهواره‎ای در هواپیما است. مسافران با تهیه بلیط خارجی یا داخلی هواپیما کریستال اسکای میتوانند در طول پرواز خود و در میان ابرها با عزیزان خود در تماس باشند.

همانطور که میدانید امروزه بیشتر کارها به کمک اینترنت انجام میشود. به همین منظور اگر به مدت یک شبانه روز اینترنت نباشد تمام کارها روی هم انباشه میشوند.

 به همین دلیل در حین پرواز به مسافران بلیط هواپیما کریستال اسکای وای فای رایگاه داده میشود. این وای فای دارای سرعت بسیار مطلوبی است. پس مسافرین میتوانند در حین پرواز با دنیای مجازی در ارتباط باشند و به امور خود برسند.

همچنین به تمام مسافرین بلیط هواپیما کریستال اسکای هدفون‎های Bose داده میشود.

مسافران هواپیما کریستال اسکای میتوانند بدون توقف تا سقف نوزده و نیم ساعت پرواز داشته باشند. این یکی دیگر از شگفتی‎های این هواپیما است.

همانطور که در مطالب بالا گفته شد این بلیط هواپیما کریستال اسکای دارای قیمت بالای میباشد. پس افرادی که قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارند نمیتوانند این هواپیما را با قیمت پایین خریداری کنند.


**این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس