کد خبر 1008622
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
تیم ملی فوتبال ایران

فهرست 23 نفره تیم ملی برای بازی سرنوشت‌ساز مقابل عراق، یک پیام ویژه دارد؛ «مارک ویلموتس شکست برابر بحرین را جدی نگرفته».

به گزارش مشرق، در بهترین حالت دو سه بازیکن ذخیره جایگزین ذخیره‌های قبلی شده‌اند. نکته دیگر اینکه لیگ ایران به هفته دهم رسیده و برخلاف خوشبینی‌های اولیه، مارک ویلموتس لااقل تا اینجا، نگاه مهربانی به لیگ برتر نداشته است.


مارک ویلموتس که قرار بود مثل کارلوس کی‌روش مدام خارج از ایران نباشد و رئیس فدراسیون با قاطعیت می‌گفت که قرارداد او را چنین و چنان بسته‌ایم که دیگر آن اتفاقات تکرار نشود، بی آنکه بازی‌های لیگ ایران را دنبال کرده باشد، تازه قرار است امروز به ایران بیاید! این شاید عجیب‌ترین بازی رسمی تیم ملی در یک دهه اخیر باشد که تا دیروز نه فهرست ملی‌پوشان آماده شده بود، نه از مارک ویلموتس خبری بود و نه معلوم بود تیم ملی قبل از این بازی حساس، چند جلسه تمرینی خواهد داشت.


به زبان ساده‌تر، این «بی تدارک‌ترین» تیم ملی لااقل در یک دهه اخیر است که در یک دیدار سرنوشت‌ساز به اردن خواهد رفت.


نگاهی به این لیست 23 نفره، این احتمال را تقویت می‌کند که ویلموتس برای رویارویی با عراق باز هم به همان 2‌-4‌-4 که در بازی‌های قبلی استفاده می‌کرد، ادامه خواهد داد.


سیستمی که در آن از دو مهاجم به‌عنوان هافبک چپ و راست استفاده می‌کند. در دو دیدار با کامبوج و بحرین، این محمد محبی و مهدی طارمی بودند که در این پست قرار گرفتند.


در بازی با کامبوج، استفاده از طارمی و محبی منجر به ثبت یکی از بردهای پرگل تاریخ تیم ملی شد ولی در دیدار با بحرین، حضور همزمان 4 مهاجم در ترکیب اصلی منجر به آن نشد که تیم ملی بیشتر از حریف موقعیت گل خلق کند.

بیشتر بخوانید:

پیراهن تیم ملی را به‌راحتی تن هر بازیکنی نکنید


در فهرست اخیر تیم ملی اگر از درون دروازه شروع کنیم، سه انتخاب ویلموتس همانی هستند که باید باشند. بیرانوند، مظاهری و نیازمند در شرایط فعلی جلوتر از سیدحسین حسینی و امیر عابدزاده قرار می‌گیرند و از آنجا که فقط یک نود دقیقه پیش‌رو داریم و قرار نیست در تورنمنتی شرکت کنیم که 6-5 بازی برگزار شود، فقط یک اتفاق غیرمترقبه می‌تواند بیرانوند را از ترکیب اصلی دور کند.


در خط دفاع، مهم‌ترین تغییر بازگشت وریا غفوری به تیم ملی است. مدافعی که شایعه شده بود به خاطر موضع‌گیری‌ها و فعالیت‌های اجتماعی‌اش از تیم ملی کنار گذاشته شده اما حضور وریا در این فهرست نشان می‌دهد که این شایعات درست نبوده. در میان مدافعان باز هم خبری از شجاع خلیل‌زاده نیست و از شواهد اینطور پیداست که باز هم رامین رضاییان و میلاد محمدی در راست و چپ دفاع قرار می‌گیرند و از میان پورعلی گنجی، مجید حسینی و کنعانی‌زادگان، دو نفر از آنها در پست دفاع میانی مقابل عراق به میدان می‌روند.


در خط میانی، غیبت سعید عزت‌اللهی که مدت‌هاست در روسیه و بلژیک به نیمکت پیچ شده، تبدیل به یک وضعیت عادی شده و دیگر کسی سراغ او را نمی‌گیرد.


در خط هافبک، مسعود شجاعی روزهای خوبی را با تراکتور نمی‌گذراند اما همچنان در فهرست مردان مورد اعتماد ویلموتس جا دارد. کمی جلوتر، دعوت نشدن مهدی ترابی یکی از شگفتی‌های این فهرست است. ترابی تا اینجا، بهترین بازیکن پرسپولیس و یکی از بهترین‌های لیگ بوده و گذشته از فرم فوق‌العاده‌ای که در این ماه‌ها دارد، به اندازه‌ای باتجربه هست که در چنین بازی‌هایی به کار بیاید. این فاکتور در مورد علیرضا جهانبخش هم صدق می‌کند و او هر چقدر هم که در برایتون حال و روز خوشی نداشته باشد، می‌توانست حداقل یک ذخیره مطمئن و باتجربه در تیم ملی باشد اما ویلموتس در این پست ترجیح داده علی قلی‌زاده را بعد از مدت‌ها به تیم ملی دعوت کند.


در خط حمله، بازگشت کاوه رضایی به فهرست تیم ملی و کنار گذاشتن مهرداد محمدی مهم‌ترین تغییر است. با این حال بعید است جایگاه سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد در ترکیب اصلی به خطر بیفتد.


رویارویی با عراق، یکی از حساس‌ترین بازی‌های تیم ملی در چند سال اخیر است. چراکه شکست احتمالی در این دیدار می‌تواند کار صعود تیم ملی به مرحله بعدی را بسیار سخت کند. بازی روز پنجشنبه از آن دیدارهایی است که مشخص می‌شود مارک ویلموتس تا چه اندازه برای مربیگری در تیم ملی ایران مناسب بوده است.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسنی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
    0 0
    چرا جدی گرفته بشه حقوق کلانشون که سرجاشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس