کد خبر 1007694
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
1

ساعتی پیش بعد از اتصال سیلندر خوراک به خطوط گازدهی زنجیره‌های سانتریفیوژ و پایان موفقیت آمیز خلأ سازی خطوط، عملیات پسیواسیون در سایت فردو شروع شده و پس از آن، گازدهی به زنجیره‌ها آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، در ادامه فعالیت‌های انجام شده در سایت غنی سازی شهید علیمحمدی فردو، ساعتی پیش بعد از اتصال سیلندر خوراک به خطوط گازدهی زنجیره‌های سانتریفیوژ و پایان موفقیت آمیز خلأ سازی خطوط، عملیات پسیواسیون شروع شده و پس از این اقدام، گازدهی به زنجیره‌ها آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

شورای حکام آژانس فردا درباره ایران تشکیل جلسه می‌دهد

بر اساس اطلاعات دریافتی از سایت غنی سازی شهید مسعود علیمحمدی (فردو) تا ساعت ۲۴ امشب زنجیره‌ها در حال پسیواسیون و خارج کردن گازهای سبک خواهند بود، و تیل و پروداکت دو مرتبه مخلوط می‌شوند، پس از نیمه شب شیرها باز شده و محصول جمع آوری خواهد شد و فردا بعد از ظهر (پنجشنبه) بعد از پایدار شدن شرایط نمونه گیری انجام خواهد شد.

گفتنی است امروز  (چهارشنبه) مخزن ۲۸۰۰ کیلویی حاوی حدود ۲ هزار کیلوگرم گاز هگزافلوراید اورانیوم UF۶، از مجتمع غنی سازی شهید احمدی‌روشن نطنز به سایت شهید علیمحمدی فردو منتقل و این انتقال تحت نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد.

در این خصوص بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته بود: فرآیند غنی سازی چند مرحله دارد که مرحله اول انتقال مواد است که انجام شد، در مرحله دوم باید این مواد به خطوط خوراک وصل شود و بعد از آن مراحل دیگری هست که در چند ساعت آینده این مراحل انجام می‌شود.

کمالوندی افزود: ساعت ۱۲ امشب عملا گاز را به سانتریفیوژها تزریق می‌کنیم و چند ساعت طول می‌کشد تا به مرحله پایداری برسد و تا روز شنبه (۱۸ آبان) که مجددا بازرسان آژانس خواهند آمد، ما به مرحله‌ای می‌رسیم که حدود ۴.۵ درصد غنی سازی خواهیم داشت.

جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، گازدهی به سانتریفیوژها در فردو را از امشب آغاز خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس