سوریه

یگان‌هایی از ارتش سوریه در راستای تکمیل عملیات استقرار در شمال شرقی کشور به منظور مقابله با تهاجم نظامی ترکیه، در مناطق مرزی در حومه شرقی قامشلی در استان الحسکه مستقر شده‌اند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یگان‌هایی از ارتش سوریه، روز گذشته با استقرار در غرب شهر قامشلی در مسیر شرق «المالکیه» در استان الحسکه مستقر شدند و بدین ترتیب، دامنه حضور خود در نوار مرزی با ترکیه به طول 60 کیلومتر گسترش داده‌اند. این یگان‌ها پس از استقرار در این مناطق شروع به ایجاد استحکامات و پاکسازی و گشت‌زنی در مناطق اطراف کردند.

دامنه استقرار نیروهای ارتش شامل شهرک‌های «القحطانیه» و «الجوادیه» و روستاها و شهرک‌های «دیر غصن»، «عتبه»، «تل الحسنات»، «تل السید»، «ملا عباس»، «قحطانیه»، «کردیم فوقانی»، «تل جهان» و «تل خرنوب» به طول حدود 60 کیلومتر می‌شود که هدف از آن، محافظت از جان غیرنظامیان در برابر تجاوزات گروه‌های تروریستیِ مورد حمایت نظام آنکارا است.

بیشتر بخوانید:

ارتش سوریه پیش از این در خط مرزی در عین العرب (کوبانی) و همچنین در چندین روستای مشرف به مرز ترکیه در حومه «رأس العین» مستقر شده بود.

طبق این گزارش، به دنبال ورود یگان‌های ارتش سوریه به حومه‌های قامشلی و «تل تمر» و همچنین حومه شرقی راس العین در شمال استان الحسکه، اهالی آنجا که از بیم حملات ترکیه و گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه خانه‌های خود را ترک کرده بودند در حال بازگشت به این مناطق هستند.

عملیات استقرار یگان‌های ارتش سوریه طی روزهای اخیر در حومه شمالی الحسکه ادامه داشت و این نیروها وارد شهرهای «الدرباسیه» و «عامودا»، و روستاها و شهرک‌های «دودان» در «تل عفر» و «خراب کورد» در حومه غربی قامشلی و برخی روستاها و شهرک‌های در حومه شمال شرقی این استان واقع در مرزهای مشترک با ترکیه شده‌اند و مواضع خود را در محوری به طول 90 کیلومتر تثبیت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عبدالزهرا زاهدی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    0 0
    ازدوامرمهم برخورداست 1_صحب صبر وشکیبائي 2_بدون حساب وکتاب وارد عمل نمیشود وانسانیکه از 2_موردبرخورداست حتما شجاع است لاشک گرچه ترکیه کشوزیست مهم اما دولت اردواان هم محبوبیت مردمییش کاسته شد وهم ارتش ترکیه جدی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس