کد خبر 1006914
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
هاشمی طبا

مصطفی هاشمی‌طبا رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نکاتی را درباره برگزاری لیگ عنوان کرد.

به گزارش مشرق، سید مصطفی هاشمی‌طبا با اشاره به نامه‌ای که در مورد برخی مسائل کشتی برای علیرضا دبیر نوشته، اظهار داشت: به نظر من یکی از بزرگترین اشتباهاتی که فدراسیون گذشته داشت این بود که با حالتی شبیه به تمسخر با لیگ مواجه شد در حالی که لیگ، کشتی گیر ساز است. اگر لیگ خوب و ١٦ تیمی داشته باشیم که در سال فعال باشد و مسابقه برگزار شود آن وقت در نقاط مختلف کشور یک جریان به وجود می‌آید و کشتی‌گیر می‌داند باید با چه برنامه‌ای کارش را پیش ببرد و می‌تواند با حریفان خوبش در لیگ رودررو شود. به این شکل تمرینات متناسب هم برگزار می‌شود. اینکه کشتی گیر در سال فقط در دو مسابقه شرکت کند، اتفاق جالبی نیست. من یک یادداشت در همین رابطه برای علیرضا دبیر نوشتم.

بیشتر بخوانید:

سرمربیان تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی منصوب شدند

وی ادامه داد: حتی مربیان تیم ملی هم می‌توانند این لیگ را زیر نظر بگیرند و زمانی که ما شاهد مسابقات باکیفیت باشیم و همه استان‌ها درگیر این رقابت‌ها باشند، حرکت خوبی در کشتی ایجاد می‌شود و می‌شود کشتی گیران مستعد و توانمند را هم از این رقابت‌ها شناسایی کرد.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی وقت درخصوص نحوه انتخاب تیم‌های ملی کشتی خاطرنشان کرد: در گذشته های دور هم اینطور نبود که در همه اوزان، نفر اول مسابقه انتخابی به مسابقه جهانی و المپیک اعزام شود یا گاهی در یک وزن انتخابی داخلی نداشتیم و کادرفنی خودش ملی پوش را انتخاب می‌کرد. در المپیک 1960 رم، سرمربی تیم به جای خجسته پورِ باتجربه، سیفیِ جوان را انتخاب کرد. من موافقم که مسابقه انتخابی برگزار شود و معلوم شود بهترین کشتی گیران چه کسانی هستند ولی انتخاب نهایی باید در اردوی تیم ملی اتفاق بیفتد، بعد از بررسی عملکرد اردویی کشتی گیر و ارزیابی وضعیت جسمانی‌اش. ممکن است کشتی گیر نزدیک مسابقه آسیب ببیند یا تخلف انضباطی داشته باشد. اینها باید بررسی شود.

هاشم‌ طبا تاکید کرد: حداقل سه نفر برتر هر وزن باید در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند و بعد از بین آنها با نظر کادرفنی یک نفر انتخاب شود. اینکه یک کشتی گیر بعد از اولی در مسابقه انتخابی تیم ملی یقین بداند ملی پوش است، ممکن است در ادامه در تمرینات کم کاری کند و این مشکلاتی را به وجود آورد. این موضوع را باید به مربیان تیم سپرد.

«خیلی از کارشناسان معتقدند المپیک پیش رو به لحاظ نتیجه، به مراتب از المپیک 2008 پکن بدتر خواهد بود.» رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در این خصوص گفت: به نظرم می‌تواند بهتر باشد اما این خیلی به طراحی تمرین ورزشکاران و نظارت روی کار آنها بستگی دارد که ما از هر دو نظر کمبود داریم و خیلی هم نمی‌خواهند کمک کنند که بهترین کار انجام شود. باید به صورت علمی و دقیق روی برنامه ورزشکاران کار کرد. موفقیت دور از دسترس نیست اگر از تجربه بزرگان ورزش هم استفاده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دکتر مهرداد حسن زاده IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    2 0
    بدترین ضربات مدیریتی درزمان ریاست هاشمی طبا به فدراسیونها وارد شد تاجاییکه روسای نابلد و رفیق خود در فدراسیونها رو مجبور میکرد با جزوه کپی شده او بروند و vo2max تدریس کنند و در حال حاضر هم گمان میکند متخصص ورزشی است !!!!
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      1 0
      هاشمی طبا چه کارها که با ورزش مملکت نکرد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس