قوه قضاییه نمایه

بررسیها نشان می‌دهد تعداد زیادی از کارخانه‌های تولیدی در سراسر کشور با اقدام به موقع قوه قضائیه از خطر تعطیلی عبور کرده و یا به مدار تولید بازگشته‌اند.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی هفته گذشته در سفری یکروزه به استان آذربایجان شرقی، طی بازدیدی سرزده در کارخانه ماشین ‌سازی تبریز حاضر شد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه، با تعدادی از کارگران و مدیران آن‌که به دلیل خصوصی‌سازی با مشکلات جدی مواجه شده بود دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

از فعالیت دوباره کارخانه ماشین‌سازی تبریز تا احیای کارخانه شمش منیزیم فردوس


وی در نشست خبری پایان سفر یک‌روزه خود با اشاره به دیدار خود از کارخانه ماشین‌سازی، گفت: «توانمندسازی بخش خصوصی وظیفه اصلی دولت است و قوه قضائیه نیز تاکنون ۵۰۰ کارخانه را در سطح کشور احیا کرده و به چرخه تولید برگردانده که از این تعداد ۳۲ کارخانه مربوط به استان آذربایجان شرقی است».


اما این کارنامه موفق قوه قضائیه به مذاق برخی دولتیها خوش نیامد تا جایی که نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.


حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور که در بسیاری از حملات رسانه‌های زنجیره‌ای دولتی به منتقدان، نام او هم مطرح می‌شود، با انتشار توئیتی در واکنش به اظهارات رئیسی نوشت: «لطفا؛ نام، مکان، علت در معرض تعطیل بودن، اقدامات مشخص دستگاه قضایی در هر مورد و وضعیت فعلی تولید هر مرکز را جهت تنویر افکار عمومی اعلان فرمایید».


این واکنش عجیب به اخبار مثبت راه افتادن کارخانه‌ها و بازگشت کارگران به محل کار در شرایطی صورت می‌گیرد که بسیاری از کارخانه‌ها در نتیجه سوءمدیریت مسئولان به تعطیلی کشیده شده‌اند که تنها نام بردن از آنها فهرستی بلند را تشکیل می‌دهد.


با این حال خبرگزاری میزان تنها در یک بخش از سلسله گزارش‌های خود، نام ۳۲ کارخانه که با اقدامات قوه قضائیه از بحران گذشته و به مدار تولید بازگشته‌اند را با ذکر جزئیات اقدامات قوه قضائیه جمع‌آوری نموده است.


کارخانه آسفالت سیریز زرند کرمان، کارخانه لبنیات افتخار گلستان، شرکت تولید آجر سفال گرگان، کارخانه فرآوری زیتون در شهرک صنعتی مینودشت، کارخانه آجر سفال گنبدکاووس، تنها کشتارگاه استان ایلام، معدن سنگ کرومیت در شهرستان کهنوج، کارخانه تبریز کف و اشتغال به کار ۱۱۰ نفر از کارگران و پرسنل مجموعه، کارخانجات فولاد شهرستان زرند، کارخانه آجر دهدشت، آرتاویل تایر اردبیل، کارخانه لبنیات افتخار گلستان، کارخانه قند بردسیر، شرکت ابهربافت، آبفای شادگان، احیای ۲۸ واحد تولیدی و بازگشت ۱۲۷ کارگر به واحدهای تولیدی در خراسان شمالی، جلوگیری از بیکار شدن بیش از ۸۰۰ کارگر معدن زغال سنگ کوهبنان و تعداد زیادی از اسامی دیگر تنها گوشه‌ای از مواردی هستند که قوه قضائیه با ورود خود و اقدامات مختلف از تعطیلی و یا بیکاری کارگران این مجموعه‌ها جلوگیری نموده است.


موارد متعدد دیگری همچون سه شرکت و واحد تولیدی در سمنان، کارخانه لبنیات مینودشت، کارگاه تولید انواع سنگ در شیروان، روغن نباتی جهان، ماشین ‌سازی تبریز، مبلمان و خودرو تبریز، تنها واحد نساجی خراسان شمالی، یک کارگاه تولیدی در درگز، مرکز پرورش اسب امین در چهارمحال و بختیاری، کارخانه خودروسازان بم، واحد تولیدی فولاد هیربد زرندیه، کارخانه شمش منیزیم فردوس، شرکت عمران مارون درگز، کارخانه روزبهان بندر گز و... فقط بخشی از فعالیت‌های قوه قضائیه در حمایت از تولید ملی و کارگران است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    64 9
    آقای آشنا خیال کرده اید آقای رییسی هم مثل شماها مردم فریبه که آمار الکی بده؟!
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      19 3
      خخخخخ یارو فک کرده همه مثل معاول اول و وزیر برجام و رئیسشون هست... اینم آدرس جهت آشنایی آقای آشنا..!!
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      6 21
      پوپولیست
    • حمید IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      36 0
      جناب 11:33، پوپولیست کسانی هستند که وعده می دهند ، ولی به وعده های خود عمل نمی کنند و مکرر به منتقدان خود حمله می کنند، افراد عملگرا که با اقداماتشان درصدد حل مشکلات جامعه هستند، پوپولیست نیستند پرفسور.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      19 0
      11:33 حرف دیگه ای که ندارین، چون اصلا سوادش رو ندارین که بخواین از چیزی دفاع کنین، یا چیزی رو رد کنین ( دلیلش هم گدای بیش از حدتونه ). ولی خب باشه همین که می گی، فقط یه سوال، از بتن ریزی و وطن فروشی و دروغ پردازی و فتنه بهتر نیست.؟؟
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    34 5
    دست مریزاد
  • م ج IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    34 4
    این حرف حسام الدین آشنا نشون میدهد که خودشان قبول دارند که کارخانه ها و... را به تعطیلی کشانده اند.
  • منصف IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    26 2
    زنده باد تیم قضایی جدیدرسیدگی کننده به مشکلات تولیدی واقتصادی این مرزوبوم ودرراس آن ابرمردموفق صحنه قضاوت ملی کشورمان جناب رئیسی شجاع وصادق وتوانمند
  • حبیب IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    31 2
    سید بزرگوار تقدیر و تشکر ، خدا پشت و پناهت
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    27 4
    آقای آشنا کی میخوای تموم کنی این جور موضع گرفتن ها رو؟!!! حالا اعلام کردند ایمان اوردی؟؟؟؟؟بیا اینم اسامی ...دیگه چی ..بگو این اسامی کارخانه های کشوری دیگری است...
  • ابوالحسن امین افشار US ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    27 3
    آفرین به همت قوه قضائیه در این عصر پرفتنه و تحریم که جور قوای دیگر نظام را هم میکشد حقاً.امیدواریم و دعا میکنیم این نشاط به سایر قوا نیز سرایت کند.تا این سرکشی ها و دلجویی ها از نظام تولید نباشد کار و تولید و شور زندگی و تلاش پیش نخواهد رفت.و نفرین بر کسانی که در مقابل این حرکات سنگ اندازی میکنند.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      10 1
      درود بر سید بزرگوار
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    28 6
    درود بر آقاي رئيسي
  • جلیل IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    36 3
    آقای آشنا ! دقیقا" الان کجایی ؟! ولله اگر کلنگ برمیداشتید و شروع به تخریب مملکت میکردید ، به این سرعت خراب نمی شد . البته که خدا جای حق نشسته و با دستان انسانهای مومن ، جلوی این خوش خدمتی ها به آمریکا را میگیرد و اجازه تکمیل پروژه تخریب ها و خوشحال کردن آمریکا را نمی دهد .
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    15 0
    به جان خودش میخواد دوباره بره اینجاها رو تعطیل کنه یا کارکنانش رو کمتر، می گیدنه، نگاه کنین.!!!
  • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    22 5
    درود بر ریاست باهوش مقتدر و زحمت کش قوه قضاییه جناب آقای ریسی
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    21 5
    زنده باد آقای رئیسی و قالیباف
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    24 3
    آشناشما ها این مملکت را گند زدید و ابهت ایران را نشانه رفته اید باز ادعا دارید
  • ali IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    16 0
    درود بر آقای رئیسی انشالله که دست مفسدین اقتصادی هم قطع بشه ویک زحمت دیگه بکشید به بانکها هم سر کشی داشته باشید چون تمام بدبختی اشتغال کار خونه دارا وکسانی که می خواهند اشتغال خرد داشته باشند سنگ اندازی می کنند
  • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    13 0
    کاش مردم فراموش کار نباشن و روزی دشمن قسم خورده خادمین خود نباشن چنان که در تاریخ از اینگونه مسائل بسیار است.
  • جواد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    10 2
    با سلام لطفا در مورد پدیده هم دستور بدید ایشون پیگیری کنند که حل بشه.خواهشا ببینید دادستان مشهد چ طور نزدیک به 6 سال همه چیز رو متوقف کرده در این شرکت و الا به شرش گیر کرده و از همه جا کمک میخاد. لطفا واقع بین باشید. ما1363 هزار نفر سهامدار بهتر از هر کسی درک میکنیم که کی راست میگه و کی دروغ چون در این 5 سال و اندی تمام خبرها رو حداقل از این شرکت داریم.جالبه من هروقت پیام میدم شما میبینید چون مخالف هستم نمیذارید منتشر بشه.
  • کوروش IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    9 1
    خداراشکر که یه ایرانی هنوز در بین مسءولان هست؛خدا قوت بدهد به آقای رءیسی.
  • بنده خدا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    10 2
    خداروشکر بعداز 7 سال یه نفر پیدا شد وجدانن کارکنه و به داد مردم بیچاره برسه ، خدا پشت و پناهش باشه . تو این چندسال اخیر غیراز عوام فریبی و وعده های دروغ چیزی ندیدیم!!1
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    11 2
    همچنین واحد تولیدی ما در کرمانشاه مجدداً فعال شد به همت قوه قضاییه و15نفر شروع به کار مجدد کردند دم گرم آقای رییسی شرم بر دولت تدبیر و امید
  • سید رضا JP ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    14 2
    سید بزرگوار دستمریزاد. خدا بیشتر کمکت کنه. واقعا مسول اجرایی به شما میگن. زنده باشی
  • جواد IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    12 1
    رئیسی جون، همیشه رئیسسسسسی. درود برتو و تیم ویژه ات ، زاکانی... قالیباف...
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    6 0
    خاک برسرت آشنا ، شما باید در جایگاه متهم پاسخگو باشید نه طلبکار از کسی که وظایف شما رو انجام میده .
  • US ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    2 8
    مثلا چطوری احیا کرده؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    9 1
    زنده باد رییسی بزرگوار
  • سید US ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    4 0
    با سلام و خدا قوت خدمت آقای رئیسی مردم تشنه عدالتند. با فساد و رانت برخورد کنید مردم پشتیبان شما هستند. تعزو من تشا وتزل ومن تشا
  • مجتبی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    6 0
    درود بر سید عزیز جناب آقای رئیسی ، با همت ایشان و آقایان قالیباف و زاکانی به تمامی مشکلات فائق می آییم، دوران تنبلی و اختلاس به اتمام رسیده و اختلاسگران به امید خدا همت این عزیزان و پشتیبانی و اتحاد مردم عزیز از این کشور ریشه کن خواهد شد و جایی برای ریاکاران و مردم فریبان باقی نمی ماند آقای رئیسی تا نفس داریم از شما حمایت می کنیم.
  • محمود شمس القرایی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 1
    بادسلام در وحله اول از زحمات کشیده شده اقای ریبسی تشکر میکنم ولی یک حقیقت اینحااست که این نوع تبلعات عوام فریبی است واز گناهان محسوب می شود اولا کارخانه نیست واحدهای کوچک تولید ی است که توسط خود قوه قصایبه از بابت طلبکارها توسط اجرای احکام دادسراها بسته شده بود وحتما با اعطای بخشنامه به واحدهای اجرای احکام مهلت صادر شده است انهم این طرف حق الناسی پایمال شده است وگرنه اقای رییسی نه پولی تزریق کرده نه راه کاری اندیشیده فقط یک طرف که طلبکار است وبا شکایت طرف حق توسط قوه قصایبه پلمپ شده بود اقای رییسی با دادن مهلت به واحدهای کوچک تولیدی ا باز شده و شروع به تولید کرده که عملا به خاطر انتخابات این کار را ورده است عوام فریبی ممنوع
    • تقوی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
      1 0
      آقای شمس القرایی شما اول لیست مراکزی که دوباره احیا شدنو بخون بعد بگو عوام فریبی قبلش نوشته شده که کارخانه بوده یا کارگاه یا شرکت و یا یک واحد تولیدی کوچک عوام فریب شمایید که میخواهید زحمات یک فرد مسئول و دلسوز کشورو کوچک جلوه بدی که کاری نکرده کاری که هشت سال رئیس جمهورو رئیس مجلستون نکرد هیچ تازه باعث تعطیلی اونها هم شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس