کد خبر 1006808
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
کاهش دما و سرما هواشناسی بارش برف

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا شاهد کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و سواحل خزر و دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور کاهش دما هستیم.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در سواحل دریای خزر همچنین شمال فارس، دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان، جنوب خوزستان و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هشدار وقوع سیلاب در مازندران و گلستان

اختلاف دمای ۳۵ درجه‌ای در دو شهر کشور

وی با بیان اینکه فردا بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود، گفت: از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا دریای خزر مواج است، اضافه کرد: امروز و فردا شاهد کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و سواحل خزر هستیم.

‌ضیائیان بیان کرد: همچنین دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت:‌ روز سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور به ویژه استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه ابری، گاهی با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری و روز چهارشنبه صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۷ و ۹ درجه خواهد بود.

وی‌ اظهار داشت: با نفوذ زبانه‌های پرفشار سرد، فردا ‌وقوع سرمازدگی پاییزه در باغات و مزارع‌ در مناطق کوهپایه‌ای و البرز مرکزی خصوصاً در استان‌های البرز، تهران، سمنان، ‌خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: این شرایط روز سه‌شنبه ‌پایان می‌یابد و اثر آن ‌کاهش قابل ملاحظه دما بین ۴ تا ۸ درجه در البرز مرکزی و ۵ تا ۱۰ درجه در شمال شرق و شرق همراه با وقوع یخبندان خواهد بود.

‌ضیائیان گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و همچنین شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر، سردترین مرکز استان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس