کد خبر 1006650
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
قهرمانی: وکیل فلاحتیان نحوه فساد را افشا کرد

رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان پس از ارائه مدارک از سوی وکیل فلاحتیان گفت: نیازی به ارائه چند زونکن نیست و گاهی چهار برگ کافی است اما امروز این وکیل نحوه فساد را افشا کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه ششمین جلسه محاکمه متهمان پرونده بانک ملت، قاضی از مظفر احمدی دستگردی وکیل مهدی فلاحتیان خواست براساس قرار جلسات قبل مدارک مربوط به اثبات پرداختی‌ها را ارائه و توضیحات لازم را برای دادگاه بیان کند.

بیشتر بخوانید

دریافت وام کلان بدون هیچ وثیقه‌ای

احمدی اظهار کرد: تمام مدارک مربوط به شرکت امرالد و مینیون است که درباره شرکت امرالد مشخص شده این اسناد بابت 110 میلیون درهم بوده که تاکنون 127 میلیون درهم پرداخت شده و در مورد مینیون نیز به تفکیک مشخص شده که چقدر از پول واریزی بابت تسهیلات بوده و به چه میزان از آنها برداشت شده است.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: چکی به مبلغ 400 میلیون درهم در خارج و یک چک نیز به مبلغ 3 هزار و 400 میلیارد ریال موجود است. دو نوع وثیقه در قبال مینیون وجود داشته است و در مورد پارسیان نیز در قبال 110 میلیون درهم 127 میلیون درهم پرداخت شده است.

قاضی موحد به این وکیل گفت: امروز صبح تصمیم گرفتیم شما به همراه وکیل بانک ملت نسخه‌ای از توافقنامه و درخواست مشترک را ارائه دهید تا این مشکل حل شود.

وکیل فلاحتیان از حسن نیت موکل خود سخن گفت که تمام اموالش را در اختیار بانک گذاشته اما قاضی پرسید که متهم چه زمانی اعلام کرده و این وکیل اظهار کرد: تا مهر سال 94 موکل اقساط خود را پرداخت کرده و زمانی که پرونده در دادگاه تشکیل شده این پرداخت‌ها متوقف شده و تمام اموال وی توقیف شد به گونه‌ای که نتوانست چیزی پرداخت کند.

قاضی پرسید: متهم بعد از سال 94 چه کرد؟

وکیل پاسخ داد: در سال 94 این تسهیلات دو بار تمدید شد.

قاضی موحد وکالت دادن متهم در وثیقه‌ها را زیر سوال برد و افزود: ملک موردنظر در رهن بانک بوده و بر اساس قانون اجازه نداشته وکالت بدهد.

رییس دادگاه از وکیل فلاحتیان پرسید: متهم چقدر به بانک ملت بدهکار است؟

وکیل گفت: 104 میلیون درهم اصل آن است که اگر با سود حساب کنیم بالغ بر196 میلیون درهم بدهکار است.

وکیل فلاحتیان یکی از ایرادات کیفرخواست را مشخص نبودن مبنای شکایت شاکی دانست و قاضی از نماینده بانک ملت خواست در این زمینه توضیح دهد.

احمدی قبل از ترک جایگاه نسبت به پوشش تصویری دادگاه از رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: عکس شخص دیگری را منتشر می کنند و می‌گویند وکیل فلاحتیان است در حالی که نماینده شاکی بوده است. لطفاً به رسانه‌ها تذکر دهید.

قاصی اعلام کرد: نام بنده را به عنوان رئیس شعبه سه می‌نویسند ولی من ناراحت نشدم. البته مردم نیز به این مسائل خیلی توجه نمی‌کنند.

در ادامه نماینده بانک ملت با ارائه توضیحاتی در خصوص بدهی فلاحتیان گفت: مجید سعادتی مدیر شرکت مینیون 240 میلیون درهم را در سال 2013 بدون اخذ مصوبه و قرارداد و بدون وثیقه‌های کافی و همچنین بدون درنظر گرفتن اهلیت دریافت کنندگان به برادران فلاحتیان پرداخت کرده است.

وی افزود: مبنای شکایت ما نیز عدم اهلیت گروه فلاحتیان برای دریافت تسهیلات بوده است.

قاضی موحد پس از اظهارات نماینده حقوقی بانک ملت گفت: در تطبیق عمل انجام شده توسط متهم با قانون، چه بسا در کیفرخواست عناصری ذکر شده باشد ولی دادگاه آن را نپذیرد. بنابراین اگر عنوان اقدامی با عمل انجام شده مطابقت نداشته باشد آن را اصلاح خواهیم کرد.

در ادامه جلسه، رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان پس از ارائه مدارک از سوی وکیل فلاحتیان گفت: نیازی به ارائه چند زونکن نیست و گاهی چهار برگ کافی است اما امروز این وکیل نحوه فساد را افشا کرد.

وی از تصویربرداران خواست از مدارک ارائه شده عکس بگیرند و افزود: به شرکت فلاحتیان 220 میلیون درهم در بانک پارسیان واریز شده و فلاحتیان در جلسه دادگاه اعلام کرده است که 110 میلیون درهم برای خودش بوده و بقیه آن به دستور مسئولان بانکی از حسابش برگشت داده شده و این سند غارتگری است.

وی افزود: وثیقه باید قبل از دی‌ماه 91 اخذ می‌شد ولی هیچ سندی در این زمینه موجود نیست. با این حال در مرداد 92 سندسازی می‌کنند و پول‌های داده شده را به عنوان تسهیلات اعلام می‌کنند که سهام شرکت پرشین فولاد را وکالت می‌دهند.

قهرمانی در پاسخ به ایراد وکیل فلاحتیان گفت: قرار نیست در کیفرخواست مستندات به تفصیل بیان شود و ما کلیات ادله را در کیفرخواست ذکر می‌کنیم و مشروح آن در دادگاه مطرح می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    فلاحتیان کوچه تلفنخانه اصفهان ؟ !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس