تظاهرات عراق

یک عضو کمیساریای حقوق بشر در عراق اعلام کرد که شمار جان باختگان اعتراضات خیابانی در این کشور به دویست و شصت نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، «فیصل العبد الله» عضو کمیساریای حقوق بشر در عراق، امروز شنبه و پس از شدت گرفتن اعتراضات در استان بصره، اعلام کرد که شمار جان باختگان اعتراضات در این کشور افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر جعفری: سرنخ مشکلات عراق در آمریکاست

ناکامی رسانه‌های سعودی در کشته‌سازی برای تظاهرات عراق

بعد از آنکه روز پنجشنبه شمار جان باختگان دویست و پنجاه نفر اعلام شد، امروز شنبه العبد الله اعلام کرد که شمار کشته به دویست و شصت نفر رسیده است.

بنا بر گزارش وبگاه شبکه خبری السومریه، این مسئول عراقی همچنین خبر داد که حدود دوازده هزار نفر نیز از زمان آغاز اعتراض‌ها و تظاهرات‌ها در چند استان عراق، مجروح یا مصدوم شده‌اند. 

العبدالله به شبکه السومریه اعلام کرد که همچنین حدود صد ساختمان دولتی و مقر احزاب سیاسی به آتش کشیده شده است و کمیساریا برای کسب اطلاعات از طریق تیم‌های رصد خود که در همه استان‌های عراق جز کردستان حضور دارند، با سختی‌های زیادی روبه‌روست. 


پنجشنبه ۳۱ اکتبر. جسر السنک. بغداد

امروز شنبه، دور دوم اعتراضات خیابانی عراق، وارد دومین هفته متوالی شد. اعتراض‌ها از اول اکتبر آغاز شد اما به دلیل فرا رسیدن ایام اربعین حسینی که عراق در آن میزبان هزاران زائر داخلی و خارجی است، متوقف شد و از جمعه بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد. 

منابع رسانه‌ای در عراق، امروز از تشدید تظاهرات‌ها در استانهای مختلف و همچنین تجمع معترضان مقابل بندر «ام القصر» و یک میدان نفتی در استان بصره خبر دادند. منابع عراقی گفتند معترضان قصد ورود به بندر و همچنین میدان نفتی داشتند که پس از مقاومت نیروهای امنیتی، حدود یکصد و پنجاه نفر مجروح شدند. برخی از مجروحان نیز از نیروهای امنیتی هستند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    188 1
    تو اخبار ایران همه چیز اونجا گل و بلبله !
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      پس تو الان خبر رو از کجا خوندی؟ آهان وقتی خبر از خرابیهای آمریکا میزنه تو میگی به ما چه مربوطه، وقتی از کشته های یمن و سوریه میزنه شما میگی فقط ایران، حالا که دیدی فتنه های آمریکایی - اسرائیلی عراق همسو با نظر شماست و خدا رو شکر خبرها هم داره به شما کم و بیش میرسه خیلی ناراحتی، دوست داری یک کانال فقط برای پیگیری حوادث عراق برای شما بذاریم؟ خداییش تکلیف خودتون رو معلوم کنید دیگه. حداقل یک مقدار از این غربگرایی خودتون رو مخفی کنید که لو نرید.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    به نظر شما آمار کمیساری حقوق بشر درسته؟ یا اینکه چون از نظر فیزیکی کشته سازی برای آنها مشکل ساز شده است و یا امکانش فراهم نیست روی به کشته سازی مجازی آورده اند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس