کد خبر 1006182
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
تظاهرات عراق

مردم عراق و لبنان در واکنش به مداخلات واشنگتن و تل‌آویو در امور داخلی این دو کشور، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

به گزارش مشرق، همزمان با فروکش کردن اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف عراق و لبنان علیه فساد اقتصادی و ناکارآمدی دولت این دو کشور، صدها نفر ازمردم با اجتماع در بغداد و بیروت، پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مردم عراق شب جمعه با تجمع در میدان «التحریر» بغداد، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را زیر پای خودانداخته‌اند و لگدمال کردند.

تظاهرات‌کنندگان پس از آتش زدن پرچم‌های اسرائیل و آمریکا، شعارهایی مانند «هرگز هرگز آمریکا» و «هرگز هرگز اسرائیل» سردادند.

بیشتر بخوانید:

معترضان با این اقدام خود نشان دادند که به نقشه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در شعله‌ور کردن این اعتراضات و سوءاستفاده از مطالبات قانونی آنان، پی برده‌اند.

بر اساس گزارش منابع امنیتی عراق، آمریکا به همراه امارات و عربستان سعودی، از ماه‌ها پیش در تدارک برای بر هم زدن اوضاع عراق طی ماه مهر بوده‌اند.

از عراق همچنین خبرهای ضد و نقیضی درباره کناره‌گیری «عادل عبدالمهدی» از پست نخست‌وزیری منشتر شده است؛ از یک طرف، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، اعلام کرد که عبدالمهدی پذیرفته است که کناره‌گیری کند. از طرف دیگر، خبر رسید که موضوع کناره‌گیری نخست‌وزیر از قدرت، منتفی شده است.

مخالفت مرجعیت عراق با هرج و مرج

«احمد الصافی» نماینده آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان در عراق، ضمن اعلام حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز، تأکید کرد که مخالف هرج‌ومرج در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس، صافی اظهار داشت که مرجعیت مخالف آتش‌زدن و غارت اموال دولتی و شخصی است و باید مانع خونریزی بیشتر و هرج‌ومرج و تخریب شد.

وی بااشاره به اینکه نباید اجازه داد عراق به لبه پرتگاه جنگ داخلی و تخریب سوق داده شود، خاطر نشان کرد: هیچ شخص، گروه یا کشوری در منطقه‌ و جهان نمی‌تواند اراده مردم عراق را مصادره کرده و تصمیم خود را بر آنان تحمیل کند.

بازداشت مفسدان

سازمان شفافیت عراق اعلام کرد، حکم بازداشت مسئولانی که متهم به فساد و ضایع کردن بیت‌المال هستند، صادر شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره تحقیقات این سازمان حکم بازداشت و جلب 60 نماینده و مسئول محلی را صادر کرده است.

بر اساس این بیانیه، حکم‌هایی نیز علیه یک وزیر فعلی، پنج نماینده کنونی پارلمان و دو وزیر سابق نیز صادر شده است. سازمان شفافیت عراق اخیرا نیز حکم جلب 38 عضو سابق و کنونی شورای استانداری‌های این کشور را صادر کرده بود.

تهدید داعش به عملیات انتحاری

منابع مطلع از آماده شدن گروه تروریستی داعش برای انجام عملیات تروریستی در بغداد پرده برداشتند.

ایسنا به نقل از خبرگزاری «العهد نیوز» عراق توضیح داد که داعش پس از کشته شدن «ابوبکر بغدادی» و به منظور گرفتن انتقام خون وی، برای انجام یک عملیات تروریستی بزرگ در جمعه آینده در بغداد برنامه‌ریزی می‌کند. طبق این گزارش، داعش قصد دارد از پهپاد و چند فرد انتحاری علیه معترضان استفاده کند.

لبنان

در لبنان نیز معترضان با اجتماع در میدان «ریاض الصلح» مرکز بیروت، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و شعار«مرگ بر اسرائیل» سر دادند. لبنان از ششم مهر تاکنون شاهد تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم در اعتراض به افزایش مالیات‌ها بوده است. البته، در پی استعفای حریری از پست نخست‌وزیری، این کشور آرام شده است و هم اکنون بانک‌ها و مدارس فعالیت‌های خود را از سر گرفتند. از روز دوم برگزاری تظاهرات،‌ مراکز رسمی به ویژه بانک‌ها و مدارس تعطیل شده بودند.  طی روزهای گذشته دشمنان تابلو دار مردم لبنان، با شایعه پراکنی و حتی پرداخت وجوه به اراذل و اوباش، تلاش می‌کردند شیرازه این کشور را از هم پباشانند، که با هوشیاری مردم، این توطئه خنثی شده است.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    1 0
    مشرق جان واقعی باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس