کد خبر 1005946
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
جان برکاو رئیس مجلس عوام انگلیس

رئیس مجلس عوام انگلیس پیش از استعفای رسمی در اعتراض به تعطیلی اجباری ماه گذشته این نهاد، برای آخرین بار در پارلمان حاضر شد.

به گزارش مشرق، «جان برکاو» سخنگوی مجلس عوام پارلمان انگلیس روز پنجشنبه برای اخرین بار در جلسه این مجلس شرکت کرد.

بیشتر بخوانید:

موافقت پارلمان انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام

جانسون از نخست‌وزیری انگلیس استعفا می‌کند؟

ضربه جدید پارلمان انگلیس به جانسون در ماجرای برگزیت

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، برکاو در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) در آخرین جلسه مجلس عوام پیش از تعطیل شدن به درخواست «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد به‌زودی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. او در این جلسه کاغذی بر روی صندلی خالی خود گذاشت که بر روی آن عبارت «ساکت شده» نوشته شده بود.

سال‌های آخر فعالیت برکاو در مجلس عوام، با کشمکش‌های شدید سیاسی اقتصادی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا مقارن بود. مجلس عوام انگلیس سه بار توافقی که دولت این کشور برای اجرای برگزیت با بروکسل کسب کرده بود رد کرد و در نهایت به کلیات توافق چهارم که در پی تلاش‌های فشرده جانسون حاصل شده بود رأی مثبت داد.

برکاو ۵۶ ساله که به‌مدت ۱۰ سال ریاست مجلس عوام را بر عهده داشت، ۲۲ سال پیاپی نمایندگی مردم ناحیه «باکینگهام» انگلیس را بر عهده داشت. اکنون با شروع کمپین‌های تبلیغاتی برای انتخابات زودهنگام ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) رقابت بر سر کرسی خالی او به یکی از داغ‌ترین منازعات بین احزاب انگلیسی تبدیل خواهد شد.

همچنین جانشین او به‌عنوان رئیس مجلس عوام، از طریق رأی‌گیری در پارلمان آینده و پس از برگزاری انتخابات همگانی مشخص خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس