کد خبر 1005615
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
سندی دیگر بر عدم تعلیق ایران از لیست اقدامات مقابله­‌ای FATF

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هدف دولتی‌ها در تأکید بر ضرورت الحاق به FATF را دوقطبی آرامش و ناامنی دانست و گفت: پیوستن به FATF تأثیری در بهبود یا عدم بهبود شرایط اقتصادی و داخلی کشور ندارد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی دولتی‌ها مبنی بر ضرورت الحاق ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی، موسوم به (FATF)، گفت: روشی دولتی‌ها و برخی دنباله‌روهای آنها برای الحاق ایران به FATF در پیش گرفته‌اند، مشابه همان روشی است که درباره امضای برجام در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: پس از امضای برجام و پذیرش مفاد توافق‌ هسته‌ای نیز شاهد بودیم که گشایشی در امور اقتصادی کشور ایجاد نشد، بلکه شاهد بودیم که آمریکایی‌ها با تغییر دولت، به راحتی از آن خارج شدند و فقط هزینه‌های سنگینی برای کشور به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:

نظر کارشناسان برجامی وزارت خارجه درباره FATF

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، هدف دولتی‌ها در تأکید بر ضرورت الحاق به FATF را دوقطبی آرامش و ناامنی توصیف و تصریح کرد: برخی با القای این مضوع که الحاق ایران به FATF می‌تواند رافع مشکلات اقتصادی کشور باشد، مردم و حتی برخی تصمیم‌سازان را بر سر دو راهی و دوقطبی "آرامش" و "ناامنی" قرار می‌دهند، به طوری که القا می‌کنند، اگر به FATF نپیوندیم، خسارات سنگینی به کشور تحمیل و شرایط سخت‌تر می‌شود.

حسن‌بیگی با رد این موضوع که پیوستن به FATF تأثیری در بهبود یا عدم بهبود شرایط اقتصادی و داخلی کشور ندارد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با استفاده از اهرم فشار بر FATF برای الحاق ایران به این کارگروه، خوهان شفافیت‌ در امور مالی و دادوستدهای کشور هستند تا ابزارهای تحریم ملت ایران به راحتی در اختیار آنها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هیچ عقل سلیمی الحاق ایران به FATF را تأیید نمی‌کند، زیرا مضرات و خسارات آن به مراتب بیشتر از مزایای احتمالی آن است، بنابراین در این باره باید با دقت‌های بیشتری تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با بیان اینکه دولت باید از تفکر پیدا کردن راه‌حل مشکلات کشور در بیرون از مرزها دست بردارد، خاطرنشان کرد: الحاق ایران به FATF موجب حاکمیت نظام سلطه بر کشور می‌شود، بنابراین نباید با دست خودمان، در چاهی بیافتیم که بیرون آمدن از آن در آینده برای کشور مشکل‌ساز شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    1 54
    هدف اقلیت از مخالفت با fatf چه چیزی است ؟ استمرار همیشگی تحریم و سختی معیشت و غارت راحت بیت المال و پول نفت
    • عبدالله مومن IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      100 1
      شما فعلا همان گند برجام را درست کنید دیگر کاری به معیشت مردم که به آن ..... اید . نداشته باشید جخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      54 2
      همون اراجیف تکراری زمان تحمیل برجام خسارت محض دستاورد گند برجام خسارت محض چه شد دلار ۱۲ هزار تومانی تورم نزدیک ۵۰ درصد قیمت مسکن سر به فلک کشیده سختی معیشت اکثریت مردم ، وطن ندارید لااقل برای شعور مردم احترام قائل باشید
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      71 1
      درهیچ صورتی تحریمی برداشته نخاهد شد .مطمئن باشید.باید تحریم جهت گول زدن احمقهای داخلی ادامه پیدا کنه تا امثال شمارو درراستای تلاش درجهت خاسته بی پایان دشمنان نگه داره. باوعدهای دروغ لغو تحریمها
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    67 1
    هدف ذلت ایران و ایرانی ازطرف دولت.
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
      1 72
      وقتی چیزی رو نمی دونی بهتره خفه شی اف ای تی اف لوایح شفافیت مالی ه ربطی به فروش کشور داره؟ کسانی که دارن در مقابل ان مقاومت می کنند احتمالا بعضی درامد هاشون قطع میشه
  • محمد IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    3 82
    شما بهتر میدانید که اگر fatfمورد قبول سران ایران قرار نگیرد بقیه اندک مراوده ای که با دنیا داریم از بین خواهد رفت . وانگاه باز شما فریاد بر خواهید اورد که این دولت فقط فقر را به مردم هدیه کرده . در حالیکه این شما اصولگرایان تند رو هستید که دست دولت را در این زمینه بستید .
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      57 2
      خلاصه اینکه چه با اطلاع گفته باشی چه بی اطلاع نظرت کذب محض است fatf فقط به دنبال بستن بقیه راههای دور زدن تحریم و به زانو در آوردن ایران برای تحمیل مذاکرات خسارت بار منطقه ای و موشکی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس