کد خبر 1005338
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
تانکر حمل سوخت

مدیرعامل آتش‌نشانی شیراز از واژگونی یک تانکر حمل سوخت و یک تریلی حامل نفت کوره در شیراز خبر داد که البته این حادثه تلفات جانی نداشته است.

به گزارش مشرق در پی تماس تلفنی رانندگان عبوری با سامانه 125 مبنی بر واژگونی تانکر حمل سوخت، ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله 14 دستگاه خودروی سنگین فوماتیک اطفایی امدادی فوم‌رسان و جرثقیل از 10 ایستگاه به محل حادثه دربلوار چمران زیر گذر شهیدان شیخی اعزام شدند.

محمدهادی قانع، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این باره گفت: با حضور به موقع آتش‌نشانان در محل واژگونی این تانکر و انجام عملیات ایمن‌سازی محیط از فاجعه انفجار و آتش‌سوزی این تانکر مملو از سوخت بنزین جلوگیری به عمل آمد. 

بشتر بخوانید:

واژگونی وحشتناک تانکر حمل سوخت در جاده رشت

فیلم/ آتش گرفتن تانکر حمل سوخت در اسلام آباد!

تصادف مرگبار تانکر حمل سوخت در سنندج

وی در ادامه گفت: به دلیل نشت شدید بنزین از مخزن این تانکر تا شعاع 50 متری، آتش‌نشانان پس از چند ساعت تلاش نفسگیر عملیات پاکسازی و ایمن‌سازی محیط ر اتا ساعت 8 صبح انجام داده و سپس این تانکر واژگون شده را به صورت ایمن به حالت اولیه درآورده و به مکان امن منتقل کردند.

اما دقایقی پس از وقوع این حادثه ساعت 3:43 دقیقه بامداد واژگونی یک دستگاه تانکر حامل نفت کوره در کمربندی میانرود به سامانه 125 آتش‌نشانی شیراز گزارش داده شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 6 و 17 را به محل حادثه اعزام کرد.

قانع در این باره اظهار داشت: تریلی حامل نفت کوره، بنا به دلایل نامعلومی از مسیر خود خارج و در حاشیه جاده کمربندی میانرود واژگون شد و بر اثر این واژگونی 24 هزار لیتر نفت کوره تانکر کشنده به درون خاک نشت کرد و موجب آلودگی محیط زیست شد.

وی تصریح کرد :همکاران ما با خارج کردن راننده از اتاقک تریلر و تحویل وی به اورژانس به وسیله جرثقیل اقدام به جابه‌جایی تانکر واژگون شده کردند.

قانع افزود: نقاطی که با مواد نفتی جاری‌شده از تانکر پوشانده شده، با آب و گل و نیز کف و فوم خنثی‌سازی و ایمن‌سازی شده است و همچنان با حضور عوامل مربوطه ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به این‌که قسمت زیادی از مواد نفتی تانکر به دلیل واژگونی روی سطح جاده ریخته بود، گفت: بعد از جابه‌جایی تریلر حامل نفت کوره آتش‌نشانان برای جلوگیری از حوادث بعدی به دلیل لغزنده شدن جاده اقدام به خاکریزی بروی سطح جاده کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز در پایان خاطر نشان کرد :خوشبختانه در هر دو حادثه تلفات جانی نداشته‌ایم و علت وقوع این حوادث از سوی کارشناسان مربوطه در دست بررسی است. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس