کد خبر 1005320
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
پاشازاده

کاپیتان سابق استقلال می گوید داشتن آرامش برای یک مربی خیلی مهم است تا بتواند تفکرات و ایده‌های تاکتیکی اش را در تیمش پیاده کند.

به گزارش مشرق، مهدی پاشازاده کاپیتان سابق استقلال معتقد است استراماچونی به دلیل نداشتن دستیار ایرانی در شروع کارش سردرگم بود اما الان و بعد از چند ماه کار در استقلال شناخت نسبتا خوبی به دست آورده و با آرامش بیشتری کار می‌کند و تیمش هم بهتر بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد چون داشتن آرامش برای یک مربی خیلی مهم است تا بتواند تفکرات و ایده‌های تاکتیکی اش را در تیمش پیاده کند.

استقلال پارس جنوبی  را برد. در مورد این بازی صحبت می‌کنید.

بازی خوبی بود و بعد از زمان طولانی استقلال بااقتدار برد و دل هواداران را شاد کرد. به لحاظ فنی هم بازی خوبی بود و با این برد تیم از زیر فشار خارج شد و خیلی باروحیه تر و شاداب تر می‌تواند کارش را در بازیهای بعد ادامه بدهد.

استقلال در فاز دفاعی عملکرد خوبی دارد؟

با تغییر به 3 دفاع خیلی بهتر شده‌اند و این کار یعنی استفاده بهینه از ابزاری که داریم. همین تغییر باعث شده که در خط دفاع عملکرد خوبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

شوک مثبت به استقلال

در مورد مصدومیت شدید و طولانی مدت داریوش شجاعیان چه نظری دارید؟

متاسفانه این اتفاق بد برای داریوش افتاد و خودم هم چنین تجربه‌ای داشته ام و به همین دلیل می‌دانم چقدر بد است که از مصدومیت طولانی برگردی و رو به اوج باشی و دوباره مصدوم شوی و چند ماه نباشی. این شرایط خیلی بد است و امیدوارم برگردد و مثل من این کار را انجام بدهد و دوباره شاهد حضورش در میادین باشیم.

 حسین حسینی شروع خوبی در این فصل نداشت اما کم کم بهتر شد. فکر می‌کنید حسینی بعد از انتقاداتی که به او شد به خودش آمده است؟

هر بازی شرایط خودش را دارد و باید ببینیم حسینی در آینده چطور کار می‌کند. هر گلری نوسان دارد و در اینکه حسینی گلر خوبی است شکی نیست اما باید کادر فنی به او کمک کنند تا اعتماد به نفس خودش را بالا ببرد و بتواند با روحیه‌ای خوب کار کند.

از عملکرد شیخ دیاباته راضی هستید؟

هنوز عملکرد خوبی از او ندیده‌ایم و الان هم که از مصدومیت برگشته نمی‌شود خیلی به این بازیکن فشار آورد و باید به او زمان داد. دیاباته وقتی به استقلال آمد اضافه وزن داشت و داشت درست می‌شد که مصدوم شد و باید ببینیم در آینده چطور کار می‌کند.

مرتضی تبریزی گل نمی‌زند و تحت فشار است. چرا چنین اتفاقی برای او افتاده است؟

از مشکل از پارسال با مرتضی هست. مرتضی در ذوب آهن نشان داد بازیکن باکیفیتی است اما بازی کردن در استقلال و پرسپولیس فرقمی کند. خیلی از بازیکنان بزرگ به استقلال و پرسپولیس آمدند و نتوانستند کار کنند اما امیدوارم کادر فنی به لحاظ روحی مرتضی را درست کنند و خودش هم کمک کند چون اگر مرتضی راه بیفتد خیلی از مشکلات استقلال حل می‌شود.

 از عملکرد استراماچونی راضی هستید؟

فکر می‌کنم استرا وقتی به استقلال آمد خیلی سردرگم بود چون دستیار ایرانی نداشت یا نخواست که داشته باشد. اگر استراماچونی دستیار ایرانی داشت خیلی به او در شناخت از فوتبال ایران و استقلال کمک می‌کرد و استرا تاوان آن را داد و الان نسبتا شناخت پیدا کرده و به آرامش رسیده است و می‌تواند از مهره هایی که در اختیار دارد خوب استفاده کند. آرامش برای مربی خیلی مهم است و ماچونی الان این آرامش را دارد.

در مورد شایعه جانشین فتحی که هر روز به گوش می‌رسد چه نظری دارید؟

در این مدت ایشان مشکلات خیلی زیادی داشتند و وقتی تیم اینجای جدول است حتما روی مدیریت می‌شود صحبت کرد و اینکه چه کسی می‌آید مهم است. اگر قرار است تغییری اتفاق بیفتد اینکه چه کسی می‌آید و چه کاری قرار است انجام بدهد مهم است.

با ادامه کار فتحی در باشگاه استقلال موافق هستید؟

من نباید در این رابطه نظر بدهم چون مسولیتی ندارم . مهم این است که استقلال رو به رشد باشد و مشکلی نداشته باشد. مدیریت هم مثل بازیکن و مربی باید کیفیت داشته باشد.

به کارنامه فتحی در استقلال نمره قبولی می‌دهید؟

نه چون از وقتی آمده استقلال هیچ جامی نبرده است و تیم پر از حاشیه بوده و نمی‌توانم نمره قبولی به او بدهم.

گزینه خاصی برای پست مدیر عاملی استقلال مد نظرتان هست؟

من نباید بگویم. مسولین انتخاب می‌کنند و خودشان هم باید جوابگو باشند. مدیر عامل استقلال را وزیر ورزش مشخص می‌کند و خودش هم باید جوابگو باشد و باید مدیر خوب و مقتدر بیاورند. به فتحی نصیحت می‌کنم که اگر هنوز اختیار دارد کسانی را بیاورد که فقط چشم نگویند بلکه کسانی که هوادار قبولش و کاربلد باشد و تجربه لازم را داشته باشد و وجهه خوبی هم داشته باشد چون کنار آدم‌های موفق آدم‌های کاربلد هستند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس