امضای توافقنامه 280 میلیارد دلاری میان آمریکا و عربستان

وزارت خارجه سعودی با تمجید اقدام ادعایی آمریکا در کشتن ابوبکر البغدادی، آمادگی خود را برای همکاری با این کشور برای مبارزه با «تروریسم» اعلام کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع در وزارت خارجه عربستان سعودی در اولین واکنش به کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش، گفت که دولت سعودی برای تلاش‌های ادعایی دولت آمریکا در راستای تحت پیگرد قرار دادن اعضای گروهک تروریستی داعش ارزش قائل است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای فراری دادن «البغدادی» در منطقه «القائم»

به نوشته وبگاه الحدث، او گفت که دولت سعودی سخنان دونالد ترامپ در خصوص موفقیت نیروهای آمریکایی در به قتل رساندن «ابوبکر البغدادی» را دنبال کرد.

این مقام سعودی گفت که گروهک داعش موجب بدنامی اسلام و مسلمانان در جهان شده و دست به جنایت علیه ارزش‌های بشری در برخی کشورها از جمله عربستان زده است.

او مدعی شد که دولت سعودی به همکاری‌های خود با هم‌پیمانانش به خصوص آمریکا در مبارزه با تروریسم و از بین بردن منابع فکری آن ادامه می‌دهد.

دولت آمریکا در حالی روز گذشته مدعی کشته شدن «ابوبکر البغدادی» شد که از سال ۲۰۱۴ گزارش‌های متعددی در خصوص مرگ بغدادی منتشر شده است. پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که بغدادی در سال ۲۰۱۷ و در نتیجه حمله هوایی نیروهای روس در شهر «رقه» کشته شده است اما با انتشار صدای او در دسپتامبر سال ۲۰۱۷ شک و تردیدهای جدیدی درباره مرگ یا زنده بودن رهبر داعش به وجود آمد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هم عصر روز یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید از کشته شدن البغدادی خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CN ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 0
    آل سقوط باید هم متشکر قتل ابوبکر باشه، چه اگر اسیر میشد آبروی بی آبروی آل سقوط بیش از این حرفها می‌رفت.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 0
    خواهش میکنم.. خخخخخ یکیشون پول داده یکی هم آموزش و سلاح.. حالا برای (مثلا کشتنش) از هم تشکر می کنن. جان من اینا اگه احمق نیستن پس چین.؟!! لطفا کدخدا پرست ها جواب بدن.!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس