کد خبر 1004980
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره "فرمانده 18 ساله در نبرد با رومیان" نوشت:

۲۷ صفر، مأموریت اسامة بن زید به فرماندهی سپاه اسلام ‌
در نبرد با رومیان، از سوی پیامبر اعظم -صلی الله علیه و آله وسلم-‌

رهبر انقلاب: «پیامبر اکرم در یکی از حسّاسترین لحظات عمر خود، مسؤولیت بزرگی را به یک جوان هجده ساله داد. در جنگها خود پیامبر اکرم فرماندهی را عهده‌دار میشد؛ اما آن وقت که در آخرین هفته‌های زندگی خود احساس کرد از این عالم خواهد رفت و لشکرکشی به سرزمین امپراتوری روم به‌وسیله خود او امکان ندارد، این مسؤولیت را به یک جوان هجده ساله داد. ‌

پیامبر میتوانست یک نفر از اصحاب پنجاه ساله، شصت ساله و دارای سابقه جنگ و جبهه را بگذارد؛ اما یک جوان هجده ساله را گذاشت و او «اسامةبن‌زید» بود. پیامبر فرماندهیِ سپاهی بزرگ و گران را به آن جوان هجده ساله داد که همه اصحاب بزرگ و پیرمرد و سرداران سابقه‌دار پیامبر در آن سپاه عضو بودند. بعد دستورات جنگی را به او داد. از نظر پیامبر، نیروی جوان این‌قدر حائز اهمیت است.
۱۳۷۹/۰۲/۰۱‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    33 1
    صلوات
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    10 2
    بله و رهبر انقلاب چه مثال بسیار پرمحتوایی زدند.در این سَریّه که به فرماندهی اسامه بن زید بود، متاسفانه بدلیل نافرمانی برخی از بزرگان صحابه این لشکر در زمان حیات پیامبر حرکت نکرد ... حضرت آقا چه مثالهایی میزنند برای افرادی که پیگیر هستند.احسنت.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      6 1
      متاسفانه واقعیت امر در ادارات و سازمانها چیز دیگری است
  • CA ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    19 0
    فعلا که برخی از مدیران جوان دارند جیب خودش را پر میکند . مدیر کل ما از همین حضرات است .مثلا یک محموله اسقاطی ۵۰ میلیون را ۲۰ میلیون آون هم به یکی از حضرات اداره خودمان فروختند.ای کاش قوه قضاییه یک سایت میگذارد تا مستندات مربوط به معامله های غیر مجاز مدیرآن در داخل آن ثبت میشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس