آمریکا برای پیشبرد مذاکرات با کره شمالی دست به دامان چین شد

کره شمالی اعلام کرد که در روابط دوجانبه این کشور با آمریکا هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده است و خصومتها ممکن است همچنان ادامه یابد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که در روابط دوجانبه واشنگتن-پیونگ یانگ هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده و خصومتها میان دوطرف همچنان ادامه یافته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی طبق بیانیه ای که تحت نام «کیم یونگ چول» رئیس کمیته صلح کره- آسیا اقیانوسیه صادر شده است، اعلام کرد که غفلت و بی توجهی مقامات واشنگتن به ضرب الاجل یکساله برای «روابط شخصی و نزدیک» میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، اقدامی اشتباه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

عکس/ بازدید رهبر کره شمالی از یک منطقه گردشگری

آمریکا کشتی باری کره‌شمالی را مصادره کرد

گفتنی است که رهبر کره شمالی برای انجام گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با واشنگتن ضرب الاجلی یکساله تعیین کرده است.

کیم یونگ چول که پیش از این نماینده کره شمالی در آمریکا برای انجام گفتگوهای هسته ای میان دو کشور بود، در این باره گفت که آمریکا به جای توجه به درخواست کره شمالی  برای درپیش گرفتن رهیافتی جدید، پیونگ یانگ را به «شیوه ای حیله گرانه و نادرست» تحت فشار گذارده است و افزود که آمریکا پیوسته سایر کشورها را ترغیب می کند که از طریق سازمان ملل تحریمهایی علیه کره شمالی وضع نمایند.

در بیانیه مزبور کیم یونگ چول ابراز امیدواری کرد که روابط کره شمالی- آمریکا تأییدی بر این نکته نباشد که «دشمنان دائمی وجود دارند اما دوستان همیشگی نه».

گفتنی است که این بیانیه چند روز پس از درخواست کره شمالی از همسایه جنوبی خود برای گفتگو پیرامون انتقال تأسیساتش خود از یک تفرجگاه در کره شمالی صورت گرفت که این می تواند نمادی مهم برای همکاری میان دوکشور باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    پس بشین تا بشه. میشه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس