آمریکا عربستان رقص شمشیر

وزیر انرژی آمریکا گفت که مذاکرات موفقی با عربستان سعودی در زمینه انرژی هسته‌ای در حال انجام است.

به گزارش مشرق، وزیر انرژی آمریکا شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از مذاکرات موفق با عربستان سعودی در زمینه انرژی هسته‌ای خبر داد.

بیشتر بخوانید:

ریاض: حفظ برجام مهم است

به نوشته وبگاه شبکه خبری «العربیه» «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا در جریان برگزاری نشستی در شهر «ابوظبی» در این زمینه گفت، مذاکرات با عربستان در زمینه انرژی هسته‌ای به موفقیت پیش می‌رود.

چندی قبل منابع خبری گزارش دادند عربستان سعودی به عضویت شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درآمده است.

باوجودی که عربستان تاکید می‌کند که هدف برنامه هسته‌ای این کشور مسالمت آمیز است، اما تلاش در ساخت راکتورهای هسته‌ای با ادعای تولید برق، مسالمت آمیز بودن آن برنامه و اهداف آن را زیر سئوال می‌برد. ریاض بارها رقابت خود با ایران  در زمینه انرژی هسته‌ای را آشکار ساخته است. درماه‌های گذشته نیز رسانه‌های آمریکایی گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر ساختند که ممکن است ریاض با همدستی دولت آمریکا به سوی ساخت تسلیحات اتمی حرکت کند.

این منبع خبری جزئیات بیشتری از مذاکرات هسته‌ای واشنگتن و ریاض را منتشر نساخته است.

به گزارش العربیه، وزیر انرژی آمریکا در ادامه گفت که آمریکا هرآنچه که ممکن است انجام داد تا بتواند عرضه جهانی جهانی نفت را آماده نگه دارد.

ریک پری در این باره گفت: «ما به سیاست‌های اوپک اهمیتی نمی‌دهیم و همه تلاش خود را می‌کنیم تا یک عرضه جهانی آماده داشته باشیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    آمریکا تحت پوشش کارخانه تولید سموم دفع آفات به صدام ملعون سلاح شیمیایی داد. حالا تحت پوشش نیروگاه هسته ای، بمب اتمی به آل سقوط میده
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    برا عربستان حلال است برای ما حرام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس