کد خبر 1003594
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ریحانه منتسب به دفتر حفظ  و نشر آثار مقام معظم رهبری، بخشی از بیانات رهبر انقلاب در سال 76 را منتشر کرد.

 پس از انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶، مباحث روز رسانه‌ای کشور نیز تحت تاثیر از پیامدهای این رویداد، دچار تغییر و تحولاتی شد. یکی از این مباحث، طرح و نقد و نظر درباره مسائل مربوط به جامعه‌ی زنان ایرانی بود.

 در این دوران بود که رهبر انقلاب در همان سال ۷۶ و در یک سخنرانی یک ساعته، «چارچوب بحث درباره‌ی پیگیری حقوق زنان در جمهوری اسلامی» را بیان کردند؛ تا مبانی این مباحث و مطالبه‌گری پیرامون موضوعات مرتبط با زنان، به مسیری نامربوط با خط انقلاب اسلامی نرود.


این دیدار مهم و تاریخی، در سی‌ام مهرماه در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی و همزمان با میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سخنرانی خود را با دو سوال آغاز کردند:

1.  «در این سالهای اخیر، در فضای فکری و فرهنگی کشور و در زمینه مسائل زنان، تلاش قابل تقدیری را مشاهده میکنیم؛ اما یک سؤال اساسی وجود دارد: هدف از این تلاش‌ها، از این نوشتن‌ها و گفتن‌ها و فعّالیت‌های قانونی چیست؟ این یک سؤال است که حتماً باید به آن جواب داده شود...

2.  سؤال دوم این است: برای این که در جامعه، زن به جایگاه حقیقی خود نائل شود، ما چه شعارهایی را میخواهیم مطرح کنیم و از چه وسایلی میخواهیم استفاده کنیم؟ باید سؤال جدی‌ای نسبت به این مسأله بشود و پاسخی جدی نیز به آن داده شود. من امروز در این زمینه قدری صحبت میکنم...»

ایشان سپس، هم به سوال‌های بالا پاسخ‌های مفصلی دادند و هم در بخش دوم سخنرانی، هشت نکته‌ی محوری را درباره‌ی بحث پیرامون موضوعات زنان بیان کردند.

بخش زن و خانواده‌ی Khamenei.ir در ادامه‌ی بازخوانی دیدارهای مهم رهبر انقلاب با موضوع زن و خانواده - که با هشتگ #بازخوانی_یک_دیدار نشان‌دار می‌شود - به بازخوانی دیدار مهم ۷۶/۷/۳۰ می‌پردازد.

خوب است که تاریخ این دیدار را به خاطر بسپاریم و گاه گاهی با مراجعه به آن، با منظومه‌ی فکری آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه‌ی زن و خانواده بیشتر آشنا شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    6 0
    ان شاالله که گوش بدیم و از خواب بیدار شیم.. خدایا به ما لطف کن.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 0
    یادش بخیر من و مادرم با هم رفتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس