بعیدی نژاد

سفیر ایران در لندن با بیان اینکه در حال حاضر حجم تبادلات شرکتهای کوچک و متوسط ایرانی و انگلیسی در حد چند صد میلیون پوند است، گفت که بازار کشورهای همسایه می تواند عرصه این همکاری ها باشد.

به گزارش مشرق، «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی و تجاری ظرفیتها و چشم اندازهای روابط ایران و انگلیس در صفحه تلگرامش نوشت: برگزاری همایش اقتصادی و تجاری ظرفیتها و چشم اندازهای روابط ایران و انگلیس در دوره ای که کشورمان با شدیدترین تحریمهای آمریکا و بالتبع محدودیت های بسیار مالی بانکی روبروست، با استقبال بسیاری روبرو شد و دهها شرکت ایرانی و انگلیسی برای تعریف همکاریهای خود در این جلسه شرکت کردند.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی با روحیه مردم و تولیدکنندگان جنگیدند؟!

وی افزود: این همایش چند نتیجه و پیام مهم داشت، اول اینکه ظرفیت شرکتهای کوچک و متوسط را باید جدی گرفت. شرکتهای کوچک و متوسط برخلاف شرکتهای بزرگ حاضرند ریسک بیشتری را در تبادلات بپذیرند، چون راحت تر می توانند اینگونه تبادلات را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: همین امروز حجم تبادلات شرکتهای کوچک و متوسط ایرانی و انگلیسی در حد چند صد میلیون پوند است و ظرفیت افزایش بسیاری دارد. 

سفیر کشورمان درباره پیام دیگر این همایش نوشت: ایران دیگر بازار واردات کالاهای کشورهای غربی و اروپایی نیست، بلکه ایران ظرفیتهای جدیدی برای صادرات کالا و خدمات به انگلیس و کشورهای غربی هم در اختیار دارد.

سفیر ایران در لندن در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار در طول تاریخ، یک هیأت انگلیسی در خصوص همکاریهای هسته ای پیشرفته به ایران سفر کرد، افزود: این امر نشان داد که ایران با کشورهای غربی می توانند در حوزه های فناوری پیشرفته ای مانند عرصه نانو، فناوری ارتباطات، علوم مرتبط با هوش مصنوعی نیز با هم‌ همکاری کنند. 

بعیدی نژاد درباره پیام دیگر این همایش نوشت: بازار کشورهای ثالث بویژه کشورهای همسایه ایران، می تواند عرصه همکاریهای تجاری و اقتصادی شرکتهای انگلیسی و ایرانی باشد. 

وی همچنین درباره پیام دیگر همایش مزبور با بیان اینکه ایرانیان مقیم با تسهیل ارتباطات دو طرف می توانند کمک بسیاری به افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی دوکشور کنند، یادآور شد: تلاشهای آنها باید مورد حمایت قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس