کد خبر 1002816
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه مردم هستند و فقط آیه یأس می‌خوانند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اسحاق جهانگیری روحیه را مهمترین مولفه برای احیای صنعت و تولید خواند و تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند، تا روحیه دیگران را که کار می‌کنند تضعیف کنند.

بیشتر بخوانید:

اظهارات رئیس‌جمهور درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی چقدر با واقعیت‌ها منطبق است؟

جهانگیری: طرفدار مدیر "متخلف، رانتخوار و ‌فاسد" نیستم


وی در مراسم افتتاح سه پروژه تولیدی و تحقیقاتی - دامی شهرستان فیروزکوه افزود: در کارنامه این افراد هم هرچقدر بگردیم شاید خشتی روی خشت نگذاشته باشند اما جز ایجاد مزاحمت برای دیگران و چوب لای چرخ کار عده‌ای که در حال کار کردن هستند گذاشتن، کار دیگری انجام نمی‌دهند.


جهانگیری افزود: هر مدیری که تخلفی کرده باشد باید با او برخورد شود، هیچکس طرفدار متخلف، رانتخوار و آدم فاسد نیست اما نباید بگذاریم اسامی خوب و مدیران بحق و سالم متزلزل شوند اما گاهی فضاسازی‌هایی در کشور می‌شود تا مدیران سالم را هم متزلزل کنند.


گفتار و رفتار برخی از دولتمردان ظرف ۶ سال گذشته، مصداق کامل اظهارات آقای جهانگیری است. مردم ما به یاد دارند کدام دولتمرد حتی تا تبلیغات انتخاباتی سال ۹۶ مدعی بود دولت قبل اقتصاد را به ته دره برده و ما همچنان مشغول درآوردن اتوبوس اقتصاد از ته دره هستیم. (البته تورم در سال ۹۲ زیر ۳۳ درصد بود و امروز ۴۳ درصد است!)


همچنین مردم ما به‌خاطر دارند کدام دولتمردان گفتند ایرانی‌ها جز پخت آبگوشت بزباش، هیچ هنر و فناوری بلد نیستند؛ و بنابراین تخته گاز سراغ شرکت‌های خارجی رفتند و به قیمت زمین زدن تولیدکنندگان داخلی، تولیدات خارجی را وارد کردند.


در عین حال کدام موضوع برای مردم و تولیدکنندگان، تلخ‌تر از ۶  سال معطلی برخی دولتمردان و به امید دشمنان خبیثی چون آمریکا و انگلیس و فرانسه نشستن است و حال آنکه انبوه ظرفیت‌های داخلی همچنان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد. آیا غیر از این است که دولت دو سال اخیر را پای مذاکرات بی‌ارزش با اروپای عهدشکن (دلال و واسطه آمریکا) به هدر داد؟!


و بالاخره این که یک بی‌کفایتی و سوءتدبیر بزرگ در سال ۹۷، ۱۸ میلیارد دلار از ذخایر ارزی را تحت عنوان «دلار جهانگیری» به باد داد و رانت ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی را به قیمت تحمیل تورم ۴۳ درصدی بر مردم، در جیب رانت‌خواران ریخت. آیا این بی‌تدبیری هم به برجام و تحریم ربط داشت؟!
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس