کد خبر 1003386
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
ظریف نمایه

وزیر امور خارجه گفت: مسائل منطقه‌ای یکی از دو اولویت اساسی دستگاه دیپلماسی بوده و در این راستا ما همیشه از آمادگی خود برای سفر به کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی صحبت کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز(دوشنبه) در حاشیه بازدید از شعبه دوم پارک علم و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اخباری که از قول وی در مورد آمادگی برای سفر به ریاض جهت حل اختلافات میان ایران و عربستان و رفع سو تفاهمات منتشر شده است، گفت: مسائل منطقه‌ای یکی از دو اولویت اساسی دستگاه دیپلماسی بوده و در این راستا ما همیشه از آمادگی خود برای سفر به کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی صحبت کرده ایم.

وی افزود: آنچه امروز نیز مطرح می‌شود، بحث جدیدی نبوده و ما طبق رویه ای که داشتیم، آماده گفتگو با همسایگان ازجمله عربستان هستیم.

بیشتر بخوانید:

ظریف: تصمیم FATF کاملا سیاسی است و با آن مخالف هستیم

وزیر امور خارجه درباره تحریم‌های که توسط شرکت‌های اپل و گوگل علیه کشورمان اعمال شده است، گفت: این حوزه از تحریم‌ها توسط وزارت ارتباطات پیگیری می‌شود اما آنچه ما اقدام کردیم، نامشروع نشان دادن این اقدامات است.

ظریف تاکید کرد: باید گفت که آمریکا قدرت بالای اقتصادی را در جهان دارد و این موضوع باعث شده است تحریم‌ها علیه کشورمان وضع و به رغم مخالفت برخی شرکت‌ها نیز اجرایی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌ها در حال تلاش برای جدا شدن از فضای تبادلات دلار محور شده‌اند که این نوید بسیار خوبی است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه قدرت اقتصادی آمریکا در بازار بسیار بالا است و همین موضوع باعث شده است که شرکت‌ها مجبور به تبعیت از آمریکا شوند، تاکید کرد: ما نیز در این مسیر در حال تحمل فشارها هستیم ولی با توجه به ظرفیت‌های موجود و جوانانی که داریم این فشار چندان ادامه‌دار نخواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به توانمندی شرکت های دانش بنیان حاضر در پارک علم و فناوری افزود: با حضور جوانانی که امروز شاهد بودم، آمریکا نمی‌تواند تحریم‌ها را ادامه دهد و باید بگویم که تحریم ایران، یعنی تحریم این جوانان خلاق که در نهایت محروم کردن خودشان از این ظرفیت بالا است.

ظریف با بیان اینکه باید برای قدرت گرفتن جوانان تلاش و برای موفق شدن آنان، میدان را برای آنان فراهم کرد، گفت: شرکت‌های دانش بنیان و جوانان مشغول در آن فرصت بی نظیری برای کشور هستند و حمایت از آنان توان صادرات ما را افزایش می‌دهد که در نهایت به افزایش توان ملی ما منجر خواهد شد. امیدواریم کارشان روز به روز موفق و به پیش برود.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: در دولت جدید ما دو ابر ماموریت برای دستگاه دیپلماسی تعریف کردیم که مسائل منطقه و پیشبرد اقتصادی بودند. ما به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه موفقیت‌های اقتصادی نگاه‌ ویژه‌ای داریم و آنها را آینده کشور می‌دانیم.

وی گفت: یکی از اهداف شش گانه وزارت امور خارجه توسعه اقتصاد غیرنفتی است که شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه می‌توانند ما را به این هدف برسانند. البته ماموریت های دولت به نحوی با هم مرتبط هستند، چراکه یکی از بهترین بازارهای صادراتی برای ایران منطقه است و برای حضور موفق در این بازارها، باید مسائل سیاسی منطقه نیز حل شود.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌هایی که ما مزیت نسبی برای صادرات داریم، می‌توانند موفق شوند و می‌توانند در حوزه صادرات کالا، خدمات و تکنولوژی و در مقابل جذب سرمایه حضور خوبی داشته باشند.

ظریف گفت: امیدواریم دولت بتواند موانعی که تحریم‌های غیر قانونی ایالات متحده در مقابل شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده را برداشته و زمینه حضور آنان در بازار جهانی را فراهم کند. البته با توانی که در جوانان و شرکت های ما وجود دارد، خودشان این موانع را از میان خواهند برداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیار از حضور در این مجموعه خوشحال هستم و از این موضوع که شرکت‌های دانش بنیان به صورت تخصصی در حوزه صادرات کالا و خدمات ورود کرده اند بسیار خوشحالم و امیدوارم کار آنها موفق به پیش برود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    5 0
    رفیق اینو رهبری قبل از این که تو بشی کاره ی این کشور گفت، مرد بودی اون موقع که مسئولیت گرفتی و رهبر مدام تو نامگذاری سال ها هی میگفت، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی، شکوفایی اقتصاد و و و اینو خیلی سال پیش باید کار می کردی، منتهی کو گوش شنوا!!! ان شا الله که ۱۴۰۰ زودتر برسه دورتون تموم شه و برگردی تو آمریکای خودت، که دیگه بیشتر از این خراب کاری ازتون بر نمیاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس