ظریف نمایه

وزیر خارجه گفت: معتقدیم ضمن اینکه باید امنیت و آرامش و ثبات لبنان حفظ شود نیازها و خواسته های مردم لبنان هم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی یکجانبه‌گرایی و حقوق بین الملل که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استاد ایرانی که در آمریکا بازداشت شده، گفت: در سفری که بنده به نیویورک داشتم این موضوع یکی از مهمترین موضوعات مصاحبه ها و گفتگوهای بنده بود و امیدواریم در آینده نزدیک خبرهای خوبی در رابطه با این مسئله داشته باشیم.

وی در ادامه درباره برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در آذربایجان هم گفت: در این راستا اجلاس کارشناسی شروع شده و اجلاس وزرا هم از چهارشنبه آغاز خواهد شد و انشالله اجلاس سران هم از جمعه شروع خواهد شد که آقای رئیس جمهور هم شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ظریف افزود: ما از اعضای فعال عدم تعهد بودیم و برای ما عدم تعهد یک جنبش مهم است که در مقابل یکجانبه گرایی ایستاده و جمهوری اسلامی با سیاست های عدم تعهد در بسیاری از موارد همسو است. این اجلاس فرصتی است برای مشورت درباره اوضاع بین المللی، منطقه ای، شرایط سوریه و سایر موضوعات.

ظریف در ادامه درباره گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت: هنوز تصمیم نهایی درباره نوع اقدام در گام چهارم اتخاذ نشده است؛ دولت در زمانی که تصمیم نهایی در شورای عالی امنیت ملی و شورای نظارت هسته ای اتخاذ شود این تصمیم را اعلام خواهیم کرد.

ظریف تصریح کرد: اگر اروپایی ها نتوانند در زمان مقرر تعهدات خودشان را عملی کنند ما گام چهارم را برمی داریم.

وی درباره تحولات لبنان هم تاکید کرد: ما همواره در کنار مردم منطقه و مردم لبنان بوده‌ایم و معتقدیم ضمن اینکه باید امنیت و آرامش و ثبات لبنان حفظ شود باید نیازها و خواسته های مردم لبنان هم مورد توجه قرار گیرد.

وزیر خارجه گفت: امیداوریم دولت لبنان و احزاب و مقامات این کشور با توجه به خواست های مردم در ساختن لبنان بهتر و آبادتر موفق باشند، ما همواره در کنار مردم، دولت و مسولان لبنان بوده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران در قوانین داخلی خود مبارزه با پولشویی را به عنوان یک ضرورت و هدف دنبال می کند و تصمیم FATF کاملا سیاسی است که با آن مخالف هستیم.

ظریف ادامه داد: با این حال ما بخاطر منافع ملی خودمان تمام اقدامات لازم را برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و مقابله با پولشویی انجام دادیم و تصویب آیین نامه مبارزه با پولشویی در دولت و قوه قضاییه گام مهم ایران در این راستا بود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: این‌ آیین نامه قانون مفصلی و کاملی است و امیدوارم با همگرایی داخلی و اقدامات بعدی برای گرفتن بهانه از دست کسانی که منافع ایران را دنبال نمی کنند و مخالف ما هستند، فراهم شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    11 0
    باشه ولی قبلا یه چیز دیگه می گفتی ها.!! ای کلک :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس