کتاب تأملات نابهنگام - نشر اسم

نشر اسم چهار مجلد نخست از مجموعه کتاب‌های تاملات نابهنگام را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش مشرق، نشر اسم چهار کتاب نخست از مجموعه تاملات نابهنگام را روانه بازار کتاب کرده است که با موضوع نگاهی تازه و نو به مشکلات اجتماعی جوامع نوشته شده است.

این چهار اثر با عناوین «بوطیقای ناسیونال سوسویالیزم»، ‌«روان سیاست»، «اینترنت ما» و «تقلای اروس» ترجمه شده است.

این مجموعه تولید شده در مدرسه هنر برلین است که از موسسات پیشگام در زمینه مسائل علوم انسانی از زاویه دید نو و تازه است. این مجموعه همچنین توسط دانشگاه ام‌ آی تی نیز به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

کتاب بوطیقای ناسیونال سوسیالیزم به قلم آلبرشت کوشارکه استاد دانشگاه کنستانز آلمان است که در آن تلاش می‌کند با ارائه تحلیلی از کتاب «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر، بر تاثیرگذاری کتاب به عنوان ابزار ترویج ایدئولوژی قدرت‌های دیکتاتور اشاره کند و  توضیح دهد چگونه  زمینه را برای ظهور پدیده‌هایی مثل هیتلر فراهم می‌شود و در همین حین با معرفی کتاب نبرد من توضیح می‌دهد که چگونه این کتاب غیرحرفه‌ای توانسته آن‌چنان به محبوبیت جهانی برسد که حتی با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده برای چاپ آن، در بسیاری از کشورها به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تبدیل شد.

کتاب اینترنت ما نیز نوشته مایکل پارتیک لینچ است. او در این کتاب مواجهه‌ای فلسفی با مسئاله آمیختگی روزافزون ما با ساحت مجازی دارد.

لینچ که خود دانش‌آموخته فلسفه است در این کتاب  دغدغه انتقال ایده‌های فلسفی به مخاطبان عام را دارد و برای همین با زبانی ساده و بیانی شیوا ادعا می‌کند که اینترنت ما را از فهم جهانمان دور نکه داشته است.

در کتاب روان سیاست اثر بیونگ چول هال نیز به موضوع سیاست‌ورزی به شکلی تازه نگاه شده است و نویسنده سعی کرده تا این مساله را بازگو کند که سیاست‌مداران با ما مانند مصرف‌کنندگانی برخورد می‌کنند که باید چیزی تحویلشان داده شود؛ غرولوندهای ما از سیاست هم مثل مصرف‌کنندگانی است که از یک محصول یا خدمت نامناسب شاکی هستند.

چول هان در کتابش سعی کرده این مساله را بازگو کند که نئو لیبرالیسم یعنی سرمایه‌داری لایک‌ها.

کتاب تقلای اروس نیز مقاله‌ای است تجربی و روشنفکرانه و دست اول که یکی از بهترین راه‌ها را برای به دست آوردن آگاهی کامل ایجاد کرده و وارد یکی از سرکوب‌شده‌ترین کشمکش‌های امروز ما می‌شود: دفاع از عشق، عشقی که آرتور رمبو هوس داشت «بازابداعش» کند.  

این کتاب‌ها با ترجمه آراز بارسقیان، حامد قدیری و ابراهیم موسوی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس