نانسی پلوسی

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در قالب هیاتی وارد اردن شده، حین دیدار با پادشاه این کشور مدعی ایجاد فضای خطرناک برای حضور ایران، روسیه و داعش پس از خروج آمریکا از سوریه شد.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه در سفری اعلام نشده وارد اردن شد تا در خصوص تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد خارج ساختن نیروهای این کشور از سوریه با مقامات اردنی به گفت‌وگو بپردازد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ درباره سوریه با رهبران کنگره دیدار می‌کند

به نوشته «گاردین» «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را در سفر به اردن هیاتی از نمایندگان دو حزب اصلی آمریکا همراهی کردند و  او همراه با نمایندگان آمریکایی غروب شنبه با «عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار کرد.

 پلوسی در بیانیه‌ای بدین منظور گفت: «این زمان حساس برای امنیت و ثبات منطقه بود. با شدت گرفتن  بحران در سوریه پس از حمله ترکیه، هیات ما سرگرم رسیدگی به مباحث اساسی در مورد تأثیر این اقدام بر ثبات منطقه‌ای، افزایش پناهندگان و ایجاد فضای خطرناک برای حضور داعش، ایران و روسیه در منطقه است. »

بر اساس این گزارش، به دنبال تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای این کشور از سوریه، اینک نمایندگان آمریکا انتقادات کم سابقه‌ای از او می‌کنند.

«میچ مک کنل» از نمایندگان ارشد کنگره آمریکا  که بر این باور است که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منجر به پیوستن کردها به روسیه و توافق با دولت سوریه شده  و وی آن را اشتباه فاحش خواند.

آنطور که خبرگزاری رسمی اردن  از این محتوای این دیدار منتشر ساخته، پادشاه اردن در این دیدار بر لزوم حصول یک راه حل سیاسی  جهت حل بحران منطقه و حفظ اتحاد سوریه و ملت آن و ضمانت در زمینه بازگشت امن پناهجویان تاکید کرده است.

این در حالی است  رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چند روز قبل از توافق فراحزبی در کنگره برای تلاش جهت لغو تصمیم ترامپ در سوریه خبر داده بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از توافق فراحزبی در کنگره برای تلاش جهت لغو تصمیم ترامپ در سوریه خبر داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس