کد خبر 1005542
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
واکنش آنکارا به قطعنامه‌های ضد ترکیه‌ای مجلس نمایندگان آمریکا

وزارت امور خارجه ترکیه به دو قطعنامه ضد ترکیه‌ای مجلس نمایندگان آمریکا واکنش نشان داده و آنها را رد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا درباره نسل‌کشی ارامنه را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی،‌ وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قعطنامه‌های که به تصویب رسیده برای مصرف داخلی بوده و هیچگونه پایه قانونی یا تاریخی ندارند.»

بیشتر بخوانید:

آنکارا در این بیانیه اعلام کرد که قطعنامه تصویب شده هیچگونه الزام قانونی نداشته و گام سیاسی بی معنی بوده و تنها در راستای خواسته لابی ارمنی‌ها و گروه‌های ضد ترکیه‌ای است.

ترکیه در بیانیه دیگری پیش نویس قانون مجلس نمایندگان آمریکا در اعمال تحریم علیه مقامات این کشور به دلیل حمله به شمال سوریه را رد کرد.

در این بیانیه نیز آمده است که پیش نویس قانونی که مقامات ارشد و نیروهای نظامی ترکیه را هدف قرار داده در تضاد با روح ائتلاف ناتو بوده و با توافقی که ترکیه و آمریکا درباره سوریه در تاریخ 17 اکتبر به آن دست یافتند تناقض دارد.

 مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه در رای‌گیری قتل عام ارامنه از سوی دولت عثمانی در سال 1915  را به رسمیت شناخت.

از سوی دیگر مجلس نمایندگان آمریکا همچنین با اکثریت آرا به قانونی رای داد که طی آن با اعمال تحریم‌ علیه ترکیه به دلیل حمله به شمال سوریه موافقت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    39 2
    آمریکا و غرب و اسرائیل و تروریست های پ ک ک و...هیچ مخی نیستن
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    8 1
    حذف دلار ... فقط حذف دلار پاسخ شه
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    6 15
    کشتار ارامنه یک واقعیت تاریخی که البته امریکا از ان به عنوان یک حربه استفاده می کند شاید این سخن هیتلر رهبر جنایتکار نازی را شنیده باشید که در سخنرانی معروفی برای توجیه قتل عام مخالفانش چنین گفت که بیست سال پیش ترکیه یک میلیون ارمنی را قتل عام کرد اما حالا کی یادش مانده ماهم باید مانند انها کار را یکسره کنیم ، متاسفانه ترکیه عثمانی ید طولایی در کشتار ونسل کشی در تاریخش دارد مانند دو بار قتل عام مردم تبریز
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    5 0
    هدیه نرامپ احمق به امریکا دشمنی نرکیه ایران چین سوریه شکر اب شدن روابط با مکزیک روسیه کره شمالی قطر کردها
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    3 0
    غرب امریکا امپریالیسم دنیا رو فقط واسه خودشون میخوان
  • مرتضی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    165 1
    آفرین به اردوغان که نه سفارت امریکا را اشغال کرد نه مرگ بر امریکا گفت و با تمام مخالفت هایش با اسرائیل و محکوم کردن اسرائیل و عملکردهایش یک مرگ بر اسراییل گفته نمی شود و حامی مردم فلسطینی هم است و در کنار همه این سیاست ها مملکتش را هم آباد کرد و بهترین موقعیت های اقتصادی را برای مردم ترک فراهم کرد که امروز مردم ایران برای امنیت و آسایش برای خرید آپارتمان به ترکیه هجوم آورده اند و بمب های اتمی هم از خود امریکا به غنیمت گرفت تا ترامپ گردن کلفت به تحریم ها ترکیه پایان دهد.
    • DE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      0 9
      صنعتی مصرف نکن
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      52 0
      دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس