تجمع استکبارستیزی در راهپیمایی اربعین

گروه‌های مختلف فرهنگی و دانشجویی از کشورهای مختلف با پرچم‌های خود در حرکتی خودجوش، شعارهای ضد استکباری سر داده و در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی(ع) بر حفظ و تحکیم وحدت خود تأکید کردند.

به گزارش مشرق، حرکت خودجوش تجمعی ضد استکباری به همت حشد الشعبی، عتبه حسینی، بسیج کربلا و موکب دانشجویان جهان اسلام در مسیر راهیپیمایی اربعین حسینی(ع) برگزار شد.

حاضران این تجمع که در ابتدای مسیر از فعالان فرهنگی و دانشجویی کشورهای مختلف بودند مسیر خود را از عمود ۱۴۰۴ آغاز کرده و در ادامه مسیر بعد از گذر از خیابان های اطراف مسیر راهپیمایی به سمت پل ضریبه حرکت و در نهایت در این مکان تجمعی داشتند.

این تجمع با عنوان «الحسین یجمعنا» با هدف حفظ وحدت در میان کشورهای مسلمان به ویژه جریان مقاومت صورت گرفت و در نهایت در پل ضریبه کشورهای مختلف از جمله فلسطین، لبنان، یمن، بحرین، پاکستان، نیجریه، آذربایجان، افغانستان، به یکدیگر ملحق شده و شعارهای استکبارستیزی سر دادند. در طول مسیر نیز گروه های مختلف مردمی به این جریان پیوستند.

در این مراسم، نمایندگانی از گروه های مختلف جریان مقاومت از کشورهای ایران، عراق، یمن و لبنان به ایراد سخنرانی پرداخته و در نهایت بعد از اجرای برنامه های مختلفی توسط گروه های ایرانی و عراقی و سایر کشورها، بیانیه ای جهت حمایت از کشورهای مسلمان و تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و عدم دخالت کشورهای غربی در منطقه قرائت شد که حاضران در این تجمع با شعار «لبیک یا حسین» آن را تأیید کردند.

گفتنی است موکب دانشجویان جهان اسلام نیز در این حرکت که بر محوریت تحکیم وحدت مسلمانان تأکید داشت مشارکت کرده و بخشی از این مراسم را تحت پوشش قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 0
    استکبار از نظر گروه های مختلف مختلف است . برای خیللی از مردم مشرق و باندش نماد اسنکبار هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس