کد خبر 1002996
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
خودرو

تولید انواع خودرو در کشور در نیمه اول امسال ۳۴.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

به گزارش مشرق، طی ۶ ماهه اول امسال ۳۷۷ هزار و ۵۱۷ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴.۸ درصد کاهش داشته است. 

همچنین در نیمه اول امسال ۳۴۸ هزار و ۲۶۸ دستگاه سواری در کشور به تولید رسید که نسبت به نیمه اول سال ۹۷ افت ۳۵.۹ درصدی را تجربه کرده است. 

بیشتر بخوانید:

۶۰ درصد واردات قطعات خودرو دست ۵ یا ۶ نفر است

طی ۶ ماهه ابتدایی امسال تولید ون ۸۵.۷ درصد کاهش داشته و در عین حال تولید مینی‌بوس و میدل‌باس با افت ۶۵.۹ درصدی و تولید اتوبوس نیز با افت ۶۰.۹ درصدی همراه بوده است.

طی این مدت تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۷۹.۷ درصد کاهش داشته و فقط در تولید وانت شاهد رشد ۳ درصدی بوده‌ایم. 

* رشد ۱۱ درصدی تولید شهریور

در بررسی عملکرد شرکت‌های خودروساز طی شهریور امسال این نکته قابل مشاهده است که در این ماه تولید انواع خودرو ۱۱.۶ درصد رشد داشته و به ۶۳ هزار و ۲۱۷ دستگاه رسیده است. 

تولید سواری طی ۶ ماهه ابتدای امسال نیز رشد ۹.۶ درصدی را نسبت به شهریور ۹۷ تجربه کرده و به ۵۷ هزار و ۴۴۳ دستگاه رسیده است.

* کاهش ۳۶ درصدی تولید ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو در ۶ ماهه اول امسال ۱۵۹ هزار و ۴۹۷ دستگاه انواع خودرو را تولید کرد که در مقایسه با نیمه اول سال گذشته ۳۶.۷ درصد کاهش تولید را داشته است.

تولید سواری در این گروه خودروسازی طی ۶ ماهه اول امسال به ۱۵۷ هزار و ۸۵۲ دستگاه رسید که در مقایسه با نیمه اول ۹۷ رشد ۳۶.۱ درصدی را داشته است. 

ایران  خودرو طی شهریور ماه نیز ۲۲ هزار و ۴۹۹ دستگاه انواع خودرو را تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۷ درصد کاهش داشته است. تولید سواری توسط این گروه خودروسازی طی شهریورماه نیز با افت ۸.۵ درصدی به ۲۲ هزار و ۱۷۵ دستگاه رسید.

* افت ۲۰ درصدی تولید سایپا

در موردگروه سایپا نیز باید به افت ۲۰.۷ درصدی تولید انواع خودرو طی نیمه اول امسال اشاره کنیم. تولید انواع خودرو توسط سایپا در نیمه اول امسال به ۲۰۰ هزار و ۱۱ دستگاه رسید. تولید سواری توسط این گروه خودروسازی نیز طی نیمه اول امسال ۲۴ درصد افت داشته و به ۱۷۶ هزار و ۸۹۳ دستگاه رسیده است. 

گروه سایپا طی شهریور ماه توانست ۳۸ هزار و ۸ دستگاه انواع خودرو را تولید کند که در مقایسه با شهریور ۹۷ رشد ۴۸.۶ درصدی داشته است. در این ماه تولید سواری توسط سایپا معادل ۳۳ هزار و ۱۹۵ دستگاه بود که رشد ۴۴.۲ درصدی را نسبت به شهریور ۹۷ نشان می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس