کد خبر 1002843
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵
لشکر ۳۰ میلیونی

اربعین سرور و سالار شهیدان امسال نیز با حضور میلیون‌ها زائر از ۵۵ کشور جهان در میان سکوت خبری رسانه‌های بین‌المللی با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم پیاده‌روی اربعین امسال نیز با شکوه هرچه تمام‌تر و با حضور میلیون ‌ها عاشق و دلباخته اباعبدالله الحسین(ع) از بیش از ۵۵ کشور جهان از هر نژاد و زبان و رنگ و مذهبی با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد. اوج این مراسم دیروز و همزمان با اربعین حسینی بود که زوار حسینی بین‌الحرمین را همچون نگینی در آغوش گرفته بودند. مسئولان ایرانی اعلام کردند حدود سه و نیم میلیون ایرانی امسال برای مشارکت در راهپیمایی اربعین حسینی راهی کربلای معلی شده‌اند. العالم در گزارشی در این زمینه نوشت: اطراف حرم امام حسین(ع) مملو از زائران اربعین از عراق و دیگر کشورهای جهان است. میلیون‌ها زائر عاشق از ۵۵ کشور جهان راهی کربلا شده‌اند تا در اربعین حسینی شرکت کنند. صدها موکب با نظم و هماهنگی کم نظیر، در مسیر راه‌های منتهی به کربلای مقدس به زائران حسینی خدمت رسانی می‌کنند.


 بر اساس گزارش‌ها نیروهای امنیتی با استقرار در همه ورودی‌های کربلا، امنیت کامل زائران را فراهم کردند و این مراسم بدون کوچکترین حادثه امنیتی برگزار شد.«علاء الغانمی» رئیس‌اطلاع‌رسانی پلیس استان کربلا گفت: تلاش ما برای تامین امنیت زائران تا آخرین روز ادامه خواهد یافت.این در حالی است که علاوه‌بر امکانات رفاهی و خدماتی، امکانات پزشکی نیز برای زائرانی که در طول مسیر با مشکلی مواجه شوند، فراهم شده بود.


فرماندهی عملیات بغداد نیز دیروز از موفقیت طرح امنیتی ویژه مراسم سالروز اربعین امام حسین(ع) در پایتخت عراق خبر داد.به گزارش وبگاه خبری سومریه نیوز، فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تهیه برنامه امنیتی ویژه این مناسبت (اربعین) با مشارکت همه بخش‌های امنیتی و اطلاعاتی و خدمات پشتیبانی با موفقیت همراه بود  و حمایت و حفاظت کامل از هزاران موکب حسینی و میلیون‌ها زائر عازم  شهر مقدس کربلا به عمل آمد.


در ادامه این بیانیه آمده است: طرح امنیتی مذکور با مهارت بالا و به شکلی روان به اجرا درآمد به گونه‌ای که تردد شهروندان را در داخل بغداد تسهیل کرد و باید به این نکته‌اشاره کرد که از جمله دلایل موفقیت طرح اربعین اجرای عملیات پیشگیرانه موفق بر اساس داده‌های محرمانه دقیق بود که مانع از این شد که گروه‌های تروریستی به مقاصد خود در حمله به زائران دست یابند.فرماندهی عملیات بغداد از آگاهی‌های امنیتی شهروندان و موکب‌ها همکاری بسیار زیاد آنها با نیروهای امنیتی و تعهد آنها به فرمان‌های امنیتی صادر شده توسط فرماندهی کل تمجید کرد.


سانسور رسانه‌های بین‌المللی


امسال نیز رسانه‌های بین‌المللی بزرگترین اجتماع بشری جهان را بایکوت خبری کردند. نگاهی به وب‌سایت‌ خبری رسانه‌های غربی کمتر خبری با محتوای پوشش پیاده‌روی اربعین که به عنوان بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی جهان شناخته می‌شود، به چشم می‌خورد؛ در این میان تنها رسانه‌های داخلی کشورمان تلاش کردند با انتشار اخباری به زبان‌های روز دنیا از جمله انگلیسی، به نوعی این فقدان خبری را در سطح جهانی جبران کنند.


به گزارش ایسنا، با کمی جست‌وجو در وب‌سایت‌ رسانه‌های خارجی و مهم انگلیسی‌زبان معدود اخباری مرتبط با اربعین و پیاده‌روی میلیون‌ها مسلمان به سمت کربلا به چشم‌ می‌خورد. و البته آن دسته محدود اخبار هم با محتوای درخواست دولت ایران برای به تعویق انداختن سفر زائران به عراق منتشر شده‌اند و در حقیقت خبری از بازتاب سفر میلیون‌ها زائر به کربلا نیست! در این میان صفحات انگلیسی‌زبان رسانه‌های داخلی با تیترهای «بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی جهان در کربلا»،‌ «برپایی بیش از ۱۰۰ هزار موکب برای پیاده‌روی اربعین»، «پیاده‌روی افغان‌ها مناسبت اربعین حسینی در تهران» تلاش کردند به انعکاس اخبار این رویداد در سطح جهانی بپردازند.پایگاه خبری «المنار»‌ لبنان نیز با انتشار خبری با عنوان «میلیون‌ها نفر در اربعین به سمت کربلا پیاده‌روی می‌کنند»‌ به بازتاب خبر این واقعه پرداخت.


پیام عبدالمهدی


«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق دیروز به مناسبت سالروز اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بیانیه‌ای منتشر کرد.عبدالمهدی در این بیانیه ضمن خوش‌آمدگویی به «میلیون‌‎ها مؤمن عراقی و غیر عراقی که عازم آستان مقدس کربلا برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین(ع) شدند»، این حادثه جانسوز را به تمامی مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت گفت.وی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح، سرویس‌های امنیتی، وزارت‌خانه‌ها و موکب‌داران برای ارائه خدمات پزشکی و غذایی به تمامی زوار، تأکید کرد که «حضور میلیونی در مسیر شهید اصلاح، بدین معنی است که ملت عراق آزاد و زنده است و فریب نمی‌خورد و تحقیر نمی‌شود».پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از عبدالمهدی گزارش داد که تلاش مردمی و خدماتی زیادی که در این زیارت صورت می‌گیرد، با تلاش و حرکت ملی و دولتی مستمر برای اصلاح و سازندگی، پاسخگویی به مطالبات مشروع ملت عراق، مبارزه با فساد و استرداد حقوق و دارایی‌های ملت، مقارن شده است.نخست‌وزیر عراق در پایان به ملت عراق وعده داد که تمامی عاملان تظاهرات اخیر این کشور، در هر رده دولتی که باشند، بازخواست خواهند شد؛ زیرا هیچ کسی بالاتر از قانون نیست.


غوغای جاماندگان اربعین


از سوی دیگر دلدادگان جامانده از همایش عظیم اربعین حسینی (ع) نیز در تهران و همزمان در سراسر کشور با برگزاری راهپیمایی باشکوهی همنوا با امام عصر (عج) در سوگ امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا عزاداری کردند.


دهها میلیون نفر از عاشقان و ارادتمندانی که توفیق حضور در پیاده‌روی عظیم کربلا را نداشتند روز گذشته و همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت سید الشهداء و یاران باوفایش ، در یک رسم عاشقی و در امتداد با کاروان حسینی در شهرهای مختلف ایران به جوش و خروش درآمدند.


این دسته از دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) اگر چه صدها کیلومتر تا حرم حسینی فاصله داشتند، اما از دور زائر حسینی شدند و با پای دل مسیر حرم تا حرم را پیمایش کردند تا از قافله زوار ابا عبدالله الحسین(ع) عقب نمانند.


حرکتی که در ۵ سال گذشته جاماندگان سفرعشق وسرزمین مقدس کربلا در دریای بی‌کران ارادت ایران اسلامی در دسته‌های جاماندگان کربلا و اربعین به جوش وخروش درآورده است. پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی دربیشتر شهرهای ایران درقالب «حرم تا حرم» درفاصله بین دو امامزاده واجب التعظیم با حضور پرشور عاشقان و دلدادگان به خاندان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.


در تهران عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) که از حضور در راهپیمایی نجف تا کربلا جا مانده بودند به نیابت از زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) و به قصد رجاء از میدان‌های پنجگانه تهران به سوی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (س) روانه شدند.


قدردانی از مهمان‌نوازی عراقی‌ها


سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته با حضور در مراسم جاماندگان اربعین حسینی(ع) در جمع خبرنگاران بااشاره به حضور گسترده مردم در این مراسم اظهار داشت: اربعین روزی است که همه رودخانه‌های بزرگ عشق و محبت الهی به سمت امام حسین(ع) پیش می‌روند و نشان می‌دهند که امام حسین(ع) حقیقت جاری است که از مرز زمان عبور کرده و همه دل‌های مشتاق را متوجه خود کرده است.


وی ادامه داد: شیفتگی مردم ولایتمدار و حسینی ایران قطراتی از دریای بیکران عشق به امام حسین(ع) است که وحدت امت اسلامی را به نمایش می‌گذارد.


فرمانده کل سپاه افزود: امت اسلام بر مبنای عاشورا و امام حسین(ع) است که همین موضوع ریشه ظلم و استبداد را از بین خواهد برد چرا که امام حسین(ع) جهانی و متعلق به تمامی بشریت و هستی است که تحت تأثیر درخشان نور امام حسین(ع) هستند.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی بااشاره به ویژگی‌های بارز نهضت امام حسین(ع) تصریح کرد: مهم‌ترین جلوه نهضت امام حسین(ع) فراگیر بودن آن است که همه نسل‌ها و عصرها را در خود ذوب می‌کند و توجه همگان را به یک گِرد عشق به حسین(ع) فرا می‌خواند.


سردار سلامی سپس با ‌اشاره به خدمت‌گذاری موکب‌های عراقی به زائران اربعین حسینی گفت: مردم عراق نهایت محبت، عشق و مهمان‌نوازی خود را نشان دادند و ما از تک‌تک آنها تشکر می‌کنیم و دست‌ و خاک کف پاهایشان را می‌بوسیم و امیدواریم در سلامت و امنیت باشند.


وی در پایان بااشاره به اتحاد و هم‌ بستگی دو کشور ایران و عراق خاطرنشان کرد: ما در کنار برادران عراقی هستیم و این حرارتی که مشتاقان امام حسین(ع) ایجاد کردند استکبار جهانی را ذوب می‌کند.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    4 0
    الحمدلله العزه لله و لرسوله الاسلام یعلی و لا یعلی علیه
  • قادر قاوری IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    3 0
    سلام بیاید شعار ندهیم اگر روز عاشورای 1400 سال پیش الان می شد خیلی ها از ماها در صف یزدی بودیم بیاید خودمان را اصلاح کنیم راه راست را انتخاب کنیم و واقعا به رهبر عزیزمان لبیک بگوئیم و به فرمایشات ایشان گوش کنیم و عمل کنیم ریاکاری را کنار بگذاریم الان خیلی ها به ظاهر لبیک می گویند در باطن کار دیگر انجام می دهند حرفهای آقای شهید مهدی باکری الان اسباط شده است بیاید خون ان شهیدان عزیز را پایمان نکنیم
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
      2 0
      اثبات
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
      0 0
      اگه خدا بخواد، خب اگه به این درک رسیدی با برای اگاهی بخشی به مردم گام برداری دیگه، از جمع دوستات شروع کن و مطمئن باش آینده روشنه رفیق..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس