کد خبر 1002709
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
آخرین وضعیت بارش‌های ایران/ رشد ۱۰ درصدی بارش‌ها نسبت به متوسط درازمدت + جدول

سازمان هواشناسی اعلام کرده از فردا تا پایان هفته دمای هوا در نوار شمالی کشور بین شش تا هشت درجه کاهش خواهد یافت و در برخی مناطق کشور باد و باران پیش‌بینی شده است.

به گزارش مشرق، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، اعلام کرد: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۸ درجه‌ای دما در ۲۰ استان کشور

کدام استان‌های کشور بدون بارش هستند؟

صادق ضیاییان افزود: از اواخر وقت امروز با فعالیت سامانه جدید بارشی ابتدا بارندگی به شکل خفیف در برخی مناطق شمال غرب آغاز می شود. سپس از روز یکشنبه تا روزهای پایانی هفته ضمن تشدید فعالیت این سامانه بارش باران، گاهی با رعد و برق، وزش باد بخش هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های مرکزی و شمال زاگرس و دامنه های جنوبی البرز مرکزی را در بر می گیرد.

به گفته وی پیامد ورود این سامانه، بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش باران و برف و کاهش محسوس دما، حدود شش تا هشت درجه سانتیگراد در بخشهای شمالی کشور خواهد بود.

ضیاییان هشدار داد: احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن روان آب، مه آلود شدن جاده های کوهستانی، مواج شدن دریای خزر، خطر سرمازدگی محصولات جالیزی و وزش تند بادهای لحظه ای طی این روزها در برخی مناطق کشور قابل پیش‌بینی است.

هوای تهران امروز صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد و فردا نیمه ابری گاهی افزایش ابر و باد با احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت به ترتیب ۲۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس