سفر «عادل عبدالمهدی» به ایران؛ تقویت روابط در دستور کار

نخست وزیر عراق پیامی درباره زیارت اربعین صادر و تأکید کرد که انقلاب امام حسین (ع)، انقلابی علیه انحراف و ظلم است.

به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به مناسبت سالروز اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بیانیه‌ای منتشر کرد.

ببینید:

فیلم/ نیروهای نظامی عراق در حرم علمدار کربلا

عبدالمهدی در این بیانیه ضمن خوش‌آمدگویی به «میلیون‌‎ها مؤمن عراقی و غیر عراقی که عازم استان مقدس کربلا برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) شدند»، این حادثه جانسوز را به تمامی مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت گفت.

وی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح، سرویس‌های امنیتی، وزارت‌خانه‌ها و موکب‌داران برای ارائه خدمات پزشکی و غذایی به تمامی زوار، تأکید کرد که «حضور میلیونی در مسیر شهید اصلاح، بدین معنی است که ملت عراق آزاد و زنده است و فریب نمی‌خورد و تحقیر نمی‌شود».

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از عبدالمهدی گزارش داد که تلاش مردمی و خدماتی زیادی که در این زیارت صورت می‌گیرد، با تلاش و حرکت ملی و دولتی مستمر برای اصلاح و سازندگی، پاسخگویی به مطالبات مشروع ملت عراق، مبارزه با فساد و استرداد حقوق و دارایی‌های ملت، مقارن شده است.

نخست وزیر عراق، انقلاب امام حسین (ع) را انقلابی علیه انحراف و ظلم دانست و تصریح کرد که زیارت اربعین، در دل خود، حامل پیام مخالفت با تخریب و فساد است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر مقابله با نمودهای انحراف و فساد همچنان حرکت خواهد کرد، تصریح کرد که باید اختلاف طبقاتی از بین برود و عدالت اجتماعی محقق شود.

عبدالمهدی بار دگر تأکید کرد که مطالبه برای اصلاح، حق قانونی همه است و هر کس این حق را نمی‌پذیرد یا آن را سرکوب می‌کند، به هیچ وجه، به راه و روش امام حسین (ع) و انقلاب ایشان هیچ تعلقی ندارد.

نخست وزیر عراق در پایان به ملت عراق وعده داد که تمامی عاملان تظاهرات اخیر این کشور، در هر رده دولتی که باشند، بازخواست خواهند شد؛ زیرا هیچ کسی بالاتر از قانون نیست.

شهرهای جنوبی عراق اخیرا شاهد تظاهراتی بود که به پایان رسید. بخشی از این تظاهرات، مطالبات قانونی ملت عراق و بخش دیگر آن، توسط ایادی خارجی هدایت می‌شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس