کد خبر 1002674
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
رمز کارت سوخت خودراچطور بازیابی کنیم؟

سه گروه هستند که در حال حاضر کارت سوخت شخصی در اختیار ندارند و لازم است برای هرگونه تغییر احتمالی در قیمت و نحوه عرضه بنزین، این سه گروه نیز کارت سوخت شخصی در اختیار داشته باشند.

به گزارش مشرق، طبق اطلاعیه خردادماه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، عرضه بنزین در جایگاه های سراسر کشور از تاریخ بیستم مرداد ماه سال جاری صرفا با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو, امکان پذیر بود. در ادامه، با دو روز تأخیر نسبت به تاریخ اعلامی قبلی، در روز ۲۲ مردادماه، اعلام شد که "استفاده از کارت سوخت شخصی از امروز (۲۲ مرداد) الزامی شده است و مردم موظف هستند در مراجعه به جایگاه‌های عرضه بنزین، از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند."

بیشتر بخوانید:

محدودیت ۲۵۰ لیتری برای کارت‌های سوخت شخصی

وجود کارت‌های سوخت جایگاه‌داران در جایگاه‌ها به طوری که این کارت‌ها بر روی هر نازل سوخت نصب شده و به سهولت در دسترس است، موجب شد که در ابتدا کمتر از ۵ درصد مردم از الزام استفاده از کارت سوخت شخصی پیروی کنند، که وزارت نفت به منظور تشویق مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی، ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران را از اول شهریورماه در هر نوبت به ۳۰ لیتر کاهش داد.

در میانه مهرماه نیز (۱۶ مهرماه) بار دیگر ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران کاهش یافت به طوری که در هر نوبت فقط به میزان حداکثر ۲۰ لیتر می توان با یک کارت جایگاه، بنزین دریافت کرد.

از سوی دیگر، مجموعه وزارت نفت درحال صدور روزانه حدود ۵۰ هزار کار سوخت جدید است، تا تمامی متقاضیان کارت سوخت المثنی، که به دلایل مختلف کارت سوخت شخصی خود را در اختیار نداشته‌اند، صاحب یک کارت سوخت جدید شوند. زمان تکمیل صدور کارت سوخت متقاضیان کارت المثنی، پایان مهرماه اعلام شده؛ به عبارتی از ابتدای آبان‌ماه، برای تمامی متقاضیان کارت سوخت المثنی که تاکنون ثبت‌نام کرده اند، کارت سوخت جدید صادر و از طریق ادارات پست توزیع می شود.

به جز تعداد اندکی از متقاضیان کارت سوخت المثنی که هنوز کارت سوختشان صادر نشده، حدود ۹۰۰ هزار کارت سوختِ صادر شده، در ادارات پست معطل حضور مردم برای دریافت است. این افراد که اکنون از کارت جایگاه‌ها برای سوخـتگیری استفاده می‌کنند، بنابر توصیه وزیر نفت، هرچه زودتر برای دریافت کارت سوخت شخصی خود مراجعه کنند، چرا که احتمال محدودسازی بیشتر کارت سوخت جایگاه‌ها وجود دارد.

به جز دو گروه اشاره شده، گروه سومی نیز هستند که هنوز کارت سوخت ندارند. این گروه، مالکان موتورسیکلت‌های با سن بالای ۱۰ سال و مالکان خودروهایی با سن بالای ۲۵ سال هستند که براساس قانون، برای آنها به دلیل فرسوده بودن وسیله نقلیه، کارت سوخت صادر نمی‌شود. تعیین تکلیف این گروه، چندماهی است که در مجموعه وزارت نفت و نیروی انتظامی در مرحله بررسی و اعلام نظر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس