المپیک توکیو

در فاصله ۳۱۱ روز تا آغاز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۴۵ سهمیه پیش‌بینی‌ شده از ایران برای حضور در این رویداد بزرگ محقق شده است.

به گزارش مشرق، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تابستانی از ۳۱۱ روز دیگر به میزبانی کشور ژاپن و در شهر توکیو آغاز خواهد شد؛ بازی‌هایی که کاروان کشورمان نهمین حضورش در این رویداد را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

فوتبال پنج نفره ایران سهمیه پارالمپیک گرفت

مسئولان کمیته ملی پارالمپیک برای این دوره از بازی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که کاروان ایران با ۱۰۳ ورزشکار در ۱۲ رشته شامل ۸۹ ورزشکار مرد و ۱۴ ورزشکار زن در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کند.

تاکنون کسب ۴۵ سهمیه محقق شده است که این تعداد سهمیه مربوط به ۸ رشته می‌شود. آخرین سهمیه بدست آمده برای رشته تیراندازی است که رقیه شجاعی در جریان مسابقات قهرمانی جهان در استرالیا موفق به کسب آن شد. پیش از آن همه تیم فوتبال پنج نفره با نایب قهرمانی در آسیا، ۱۰ سهمیه را به خود اختصاص داده بود.

اسامی رشته‌ها و سهمیه‌های کسب شده به شرح زیر است:

* وزنه‌برداری: ۸ سهمیه در بخش مردان


* تیراندازی: ۲ سهمیه در بخش مردان و ۳ سهمیه در بخش بانوان، مجموع ۵ سهمیه


* تیراندازی با کمان: ۳ سهمیه در بخش مردان و ۲ سهمیه در بخش بانوان، مجموع ۵ سهمیه


* جودو: ۲ سهمیه در بخش مردان


* پاراتکواندو: ۲ سهمیه در بخش مردان


* والیبال نشسته: ۱۲ سهمیه در بخش مردان


* فوتبال پنج نفره: ۱۰ سهمیه در بخش مردان


* پارا کانو: یک سهمیه در بخش بانوان

با توجه به این تعداد سهمیه‌های کسب شده و طبق آخرین پیش‌بینی صورت گرفته، برای این ۸ رشته ۲۰ مدال شامل ۸ طلا، ۸ نقره و ۴ برنز در نظر گرفته شده است.

باید به این نکته اشاره کرد که تعدادی از این سهمیه‌های کسب شده به نام فرد است، مانند سهمیه‌ای که شهلا بهروزی‌راد کسب کرده، اما سایر سهمیه‌ها به نام کشور خواهد بود، مانند سهمیه‌های تیراندازی یا والیبال نشسته که ملی‌پوشان اعزامی با نظر کادر فنی و فدراسیون‌های مربوطه مشخص خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    0 0
    وزنه برداری فقط 2 سهمیه برای ایرانه نه 8 تا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس