کارلوس کی روش

یک خبرنگار کلمبیایی از نقش یک شرکت تحت مدیریت ایجنت ایرانی نزدیک به کارلوس کی‌روش در برگزاری بازی دوستانه اخیر تیم ملی کلمبیا و الجزایر پرده برداشت.

به گزارش مشرق، به نقل سایت «Comutricolor»، در گذشته حرف و حدیث‌هایی درباره نقش یک بازرگان آرژانتینی به نام پاسکوال لسکانو در تصمیم‌گیری‌های مربوط به امور لجستیکی دیدارهای دوستانه و اردوی‌های تیم ملی کلمبیا وجود داشت و تصور می‌شود که این یکی از دلایلی بود که همکاری این مرد آرژانتینی با کلمبیایی‌ها پایان یافت. اکنون اما سرنخ‌های تازه‌ای به دست آمده که نشان می‌دهد که بازی دوستانه اخیر تیم ملی کلمبیا مقابل الجزایر (دیداری که در روز بیست‌و‌سوم مهر برگزار شد) هم توسط فردی نزدیک به کارلوس کی‌روش، سرمربی فعلی تیم ملی کلمبیا ترتیب داده شده، اما جزئیات بیشتری درباره این موضوع ارائه نشده است.

فردی که این سرنخ‌ها را ارائه کرده یک خبرنگار کلمبیایی به نام «خورخه برمودس» است که در روزهای اخیر مشغول تولید یک برنامه به نام «ال‌وبار» در شبکه رادیویی «کاراکول» کلمبیا بوده. او روز 16 اکتبر (چهارشنبه هفته جاری) در یک ارتباط تلفنی با رادیو کاراکول، اطلاعاتی درباره نقش ایجنت نزدیک به کارلوس کی‌روش در برگزاری بازی اخیر کلمبیا مقابل الجزایر ارائه کرد، اما این ارتباط تلفنی قطع شد و او نتوانست صحبت‌های خود را کامل کند.

در حالی که تمام شنوندگان برنامه و بازیکنان فوتبال کنجکاو بودند بدانند ماجرا از چه قرار است، حرف‌های او نیمه تمام ماند و نتوانست اطلاعاتش را به طور کامل ارائه کند که این هم خود سؤال‌برانگیز بود. با این حال وی توانست بخش مهمی از نتایج تحقیقاتش را ارائه کند.

برمودس زمانی که داشت اطلاعاتش را به مجری برنامه ارائه می‌کرد در هتلی بود که رونالدینیو گائوچو ستاره سابق تیم ملی برزیل یک نشست خبری داشت. وقتی ارتباط دیه‌گو روئدا مجری برنامه «ال‌وبار» با برمودس برقرار شد، خبرنگار کلمبیایی گفت: «‌بگذارید یکسری اطلاعات را به شما و تمام شنوندگان برنامه ال‌وبار درباره نتایج تحقیقاتی که این برنامه انجام داده است، ارائه کنم. بازی تیم ملی کلمبیا مقابل الجزایر که به درخواست سرمربی تیم ملی، کارلوس کی‌روش برگزار شد، توسط یک مؤسسه به نام «اوول اسپورت» ترتیب داده شده بود، مؤسسه‌ای که در زمینه امور حقوقی و نقل‌وانتقالات بازیکنان فوتبال و سازماندهی امور مربوط به تیم‌های ملی فعالیت دارد. این مؤسسه توسط یک ایجنت ایرانی به نام بامداد میرزایی مدیریت می‌شود. این مؤسسه و این ایجنت در ایران هم با کی‌روش کار می‌کردند. کی‌روش او را به تیم ملی ایران نزدیک کرد و فرصت برگزاری بازی‌های دوستانه و اردوی‌های تیم ملی ایران را به او داد. یک ...» بعد از گفتن این جملات ارتباط برمودس با برنامه قطع شد و چندین دقیقه بعد او دوباره روی آنتن آمد و سعی کرد که ادامه اطلاعاتش را ارائه کند، اما مجری برنامه حرفش را قطع کرد و گفت که از یکی دیگر از خبرنگاران خبرهایی دارد که باید اعلام شود.

بیشتر بخوانید:

اعتراض مشابه به ویلموتس و کی‌روش در ایران و کلمبیا

در ادامه گزارش سایت Comutricolor، راجع به بامداد میرزایی آمده است: خب از آنجایی که نمی‌‌خواستیم شک و تردیدی باقی بماند ما سوابق و اطلاعات مربوط به بامداد میرزایی و شرکت وابسته به او یعنی «اوول اسپورت» را دنبال کردیم و متوجه شدیم که چنین شرکتی عملاً وجود دارد و شرکتی ثبت شده در فیفاست که در زمینه برگزاری رویدادها، بازی‌ها، رقابت‌ها و امور لجستیکی مربوط به تورنمنت‌های ورزشی و مخصوصاً فوتبال فعالیت دارد. در صفحه شرکت مذکور در سایت Linkedin نام بامداد میرزایی لینک شده است، کسی که در پروفایلش خود را به‌عنوان یک ایجنت فیفا با سابقه برگزاری بیش از 200 بازی ملی، بیش از 100 اردوی تمرینی و همکاری با تیم ملی ایران در فاصله سال‌های 2013 تا 2018 (مدت زمانی که کی‌روش سرمربی این تیم بود) معرفی کرده است. با توجه به تمامی این موارد، به نظر می‌رسد که عامل برگزارکننده بازی دوستانه کلمبیا و الجزایر به کارلوس کی‌روش نزدیک بوده است و ادعای برمودس صحت دارد.

سایت Comutricolor اسناد دیگری را هم برای محتمل بودن صحت ادعای برمودس ارائه کرده است، از جمله گزارشی که در تاریخ 29 ژوئن سال 2018 در یکی از پایگاه‌‌های خبری انگلیسی زبان منتشر و در آن کی‌روش به فساد متهم و داشتن رابطه با میرزایی مظنون شناخته شد.

این سایت در پایان می‌نویسد: «از نیمه دوم آن سال (2018) روابط میان کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران تیره و تار شد و به همین دلیل قرارداد او تنها تا پایان جام ملت‌های آسیا تمدید شد و او در حالی که همه چیز برای شروع کارش به‌عنوان جانشین خوسه پکرمن در تیم ملی کلمبیا ترتیب داده شده بود، به همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران پایان داد. با این بررسی مختصر و امید به اینکه برمودس اطلاعاتی بیشتری که دارد را ارائه کند، ما می‌توانیم پی ببریم که ایجنت برگزارکننده بازی کلمبیا و الجزایر چقدر به کارلوس کی‌روش نزدیک است و اینکه آیا او در آینده باز هم بازی‌های دوستانه و اردوی‌های تدارکاتی بیشتری را برای تیم ملی کلمبیا برگزار خواهد کرد یا نه».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس