کد خبر 1002471
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
سهیل مهدی

مسئول صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در خصوص شرایط این مجوز برای باشگاه‌های لیگ برتر صحبت کرد.

به گزارش مشرق، سهیل مهدی، مسئول صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در خصوص شرایط دادن این مجوز به باشگاه‌ها و تفاوت مجوز حرفه‌ای و ملی توضیحاتی ارائه داد:

مجوز حرفه‌ای و مجوز ملی چیست؟

سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره تفاوت‌های مجوز حرفه‌ای و مجوز ملی می‌گوید: «صدور مجوز را به دو بخش ملی و حرفه‌ای تقسیم کردیم. تکلیف باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند معلوم است اما باشگاه‌هایی که مجوز ملی گرفته‌اند مثل سایپا، فولاد خوزستان و پیکان علیرغم اینکه شرایط نزدیک به مجوز حرفه‌ای را داشتند به خاطر مسائل جزیی موفق به کسب مجوز ملی شدند اما چند باشگاه ورود نکردند از جمله نفت مسجد سلیمان، شاهین بوشهر، پارس جنوبی و نساجی که به واسطه تنبیهاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته و به تأیید هیأت رئیسه فدراسیون رسیده بنا به حجم عدم مشارکت‌شان از توبیخ کتبی تا جدا شدن از لیگ جرایم انضباطی داریم. این بسته به شرایط کمیته بدوی است که چه جرایمی را تعیین کنند. در ژاپن اگر یک باشگاه سه بار مجوز حرفه‌ای را نگیرد آن تیم را کنار می‌گذارند. ما هم سعی داریم چنین قوانینی را اجرا کنیم.»

بیشتر بخوانید:

اخذ مجوز حرفه‌ای بین المللی توسط باشگاه تراکتور

تحولی در شهر خودرو

باشگاه‌هایی مثل سپاهان، فولاد و ذوب‌آهن که از سال‌ها پیش شرایط حرفه‌ای شدن را داشتند هرگز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نبودند. این باشگاه‌ها بنا به اعلام مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای امسال هم مدارک خود را به موقع و کامل تحویل دادند اما نکته‌ جالب اینجاست که شهر خودرو که تا پارسال اقدامی برای کسب مجوز حرفه‌ای انجام نمی‌داد، امسال به یکی از منظم‌ترین و با کیفیت‌ترین باشگاه‌ها تبدیل شده بود.

او همچنین به وضعیت دیگر باشگاه‌ها اشاره می‌کند: «باشگاه سپاهان که همیشه در بحث مجوز حرفه‌ای پیشرو است به همراه باشگاه فولاد خوزستان دو باشگاه برتر کشور در بحث آکادمی‌ها بودند که ما این موضوع را به AFC اعلام کردیم که این دو باشگاه در بحث پایه بسیار قوی عمل می‌کنند، هرچند که باشگاه فولاد به دلیل یکی دو ایراد جزیی نتوانست مجوز حرفه‌ای دریافت کند و فقط مجوز ملی اخذ کرد. همچنین باشگاه ذوب‌آهن با توجه به اتصالی که به صنعت دارد از افراد مجرب بهره‌مند است و ساختار خوبی دارد و کمترین مشکل را در ممیزی‌ها داشت.»

تسویه حساب تراکتور با 170 طلبکار

براساس اعلام کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه تراکتور در تسویه حساب با طلبکارانش یک رکورد جالب را به جا گذاشته است. این باشگاه از زمان حضور مالک جدیدش با بیش از 170 طلبکار تسویه حساب کرده است. بنا به گفته رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای این تعداد طلبکار به اندازه 5 تیم فوتبال یا حتی بیشتر است که به صورت نقدی با آنها تسویه حساب شده است. تراکتور یکی از باشگاه‌های خصوصی فوتبال ایران است که از خرداد سال 97 زنوزی مالکیت این باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران را به عهده گرفت.

تسویه حساب 110 میلیاردی پرسپولیس و استقلال

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ درباره وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌‎گوید: «به نظرم باید به جز چالش‌هایی که باشگاه‌ها داشته‌اند درباره ویژگی‌های آنها نیز صحبت کنیم. به طور مثال پرسپولیس و استقلال از فصل گذشته تا امسال بیش از 110 میلیارد تومان بدهی‌شان را تسویه و تعیین و تکلیف کرده‌اند و این یک چالش بزرگ است که مدیران باید میراث 20 سال گذشته را سر و سامان دهند، آن هم با توجه به مشکلات اقتصادی که الان وجود دارد و باشگاه‌ها حتی برای پرداخت حقوق یک بازیکن‌شان نیز به مشکل می‌خورند.» مهدی همچنین گفت: « از نظر ‌ای اف سی و کسب مجوز، 9 مهر پایان مهلت ثبت شکایت‌ها است و هر شکایتی بعد از این تاریخ به سیکل سال بعد می‌رود. اگر بازیکنی شکایتی دارد باید تا قبل از تاریخ 9 مهر این را ثبت کند.»

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس