سیدحسین نقوی حسینی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تصمیم درباره گام چهارم کاهش تعهدات برجام بر عهده دولت است گفت: پیشنهاد من، کاهش بازرسی‌هاست.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درباره گام چهارم جمهوری اسلامی در کاهش تعهدات برجامی‌اشگفت: با توجه به بدعهدی‌های اروپا و عدم انجام تعهداتش تاکنون، جمهوری اسلامی ایران قطعا گام چهارم کاهش تعهداتش در برجام را در دستور کار دارد مگر اینکه در آینده و پیش از اجرای گام چهارم، اروپایی‌ها اقدام عملی برای ایفای وظایفشان انجام دهند. 

وی افزود: اروپایی‌ها اگر نسبت به انجام تعهداتشان و لغو تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی به اجرا درآمده است اقدامات موثری انجام دهند ما هم در باره گام برداشتن و برنداشتن گام چهارم تصمیم‌گیری خواهیم کرد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: گام‌های اول،‌دوم و سوم جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات برجامی در حوزه برداشتن محدودیت‌های تحقیق و افزایش ظرفیت غنی‌سازی، افزایش ذخیره‌ اورانیوم غنی‌شده صورت گرفته است. 

بیشتر بخوانید:

نقوی حسینی گفت: پیشنهاد می‌کنم که اگر گام چهارم در حوزه نظارت برداریم و تعهدات نظارتی را کاهش دهیم قطعا گام موثر و مفیدی خواهد بود. 

وی تصریح کرد: وقتی پروتکل الحاقی به صورت داوطلبانه در حال اجرا است اما طرف مقابل به تعهداتش عمل نمی‌کند جمهوری اسلامی می‌تواند انجام اجرای داوطلبانه این پروتکل را متوقف کند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آنچه که تصمیم نظام جمهوری اسلامی در قبال گام چهارم است برعهده دولت و سازمان انرژی اتمی است و هر آنچه اعلام شود از آن حمایت خواهیم کرد. 

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: خبری که گاردین به نقل از بنده مبنی بر اینکه ایران بازرسی‌های آژانس بین‌المللی هسته‌ای را کاهش می‌دهد منتشر کرده را تکذیب می‌کنم؛ بنده فقط پیشنهاد دادم در گام چهارم این موضوع انجام شود چرا که درباره این گام تصمیم‌گیری نهایی تاکنون صورت نگرفته و باید شورایعالی امنیت ملی و مراجع اصلی در این باره تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: باید در اجرای گام‌هایمان طوری رفتار کرده و قاطعانه تصمیم بگیریم که غربی‌ها تکانی به خود داده و به ایفای وظایفشان در قبال جمهوری اسلامی بپردازند. 

وی گفت : چرا باید به غربی‌ها اجازه دهیم بر همه امورات کشورمان نظارت کنند لذا پیشنهاد می‌کنم در گام چهارم تعهدات نظارتی‌مان را کاهش دهیم و اجازه بازرسی‌ها را به آنها ندهیم. 

نقوی حسینی گفت: این پیشنهاد مربوط به شخص بنده است و ربطی به شورای عالی امنیت ملی درباره گام چهارم ندارد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس