باب منندز

یک سناتور دمکرات، در نشست کمیته روابط خارجی سنا گفت که سیاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در قبال ایران گیج‌کننده است.

به گزارش مشرق، سناتور باب منندز که در نشست «بررسی سیاست آمریکا در قبال ایران» در کمیته روابط خارجی سنا سخنرانی می‌کرد، با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: «ایران منابع مالی لازم را از دست داده ولی این تنها نتیجه خروج آمریکا از برجام است. سیاست‌های دولت ترامپ نتوانسته است که تغییر معقولی در سیاست‌های ایران ایجاد کند.»

بیشتر بخوانید:

فرانسه از ایران خواست گام بعدی کاهش تعهد به برجام را اجرا نکند

منندز درباره رفتار رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران گفت:‌ «آقای ترامپ یک بار می‌گوید می‌خواهم توافق کنم و یک بار می‌گوید می‌خواهم اقتصاد ایران را ویران کنم. این رفتارها گیج‌کننده است. برای اینکه بخواهیم توافق کنیم باید چیزی بدهیم تا بتوانیم چیزی بدست آوریم. دولت ترامپ باید از ابزارهایی که در دست دارد برای مذاکره استفاده کند ولی مشخص نیست بتواند چنین کاری کند.»

آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته، از برجام خارج شد. پس از این خروج، دولت ترامپ با وضع شدیدترین تحریم ها علیه ایران، از سیاست فشار حداکثری رونمایی کرد.

در کنار سیاست فشار حداکثری، ترامپ گاهی در توئیتر خود، برای فریب افکار عمومی از علاقمندی مذاکره با ایران سخن گفت؛ علاقه ای که از توئیتر فراتر نرفت!

حالا با گذشت بیش از یکسال و ناکامی این سیاست، انتقادها از رئیس جمهور آمریکا به شدت افزایش یافته است چرا که با خروج از برجام و نیز فشار به اروپا برای عدم انجام تعهداتشان در این توافقنامه، نه تنها امتیازی به دست نیاورده بلکه احتمال خروج ایران از توافق هسته ای را هم افزایش داده است؛ توافقی که برنامه هسته ای کشور را تحت شدیدترین نظارت های بین المللی قرار داده است.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس