کد خبر 1001964
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲
محسن فتحی زاده

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی با بیان اینکه حجم بازگشت زائران از سفر معنوی عراق افزایش چشم گیری یافته است، گفت: هم اکنون تردد در مرزهای کشور پرحجم اما روان گزارش می شود.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو اربعین، سردار محسن فتحی زاده با بیان اینکه همزمان با شامگاه سه شنبه تردد در مرزهای چذابه، مهران و شلمچه برقرار و راه های منتهی به این مرزها نیز دارای ترافیک پرحجم اما روانی است، ابراز داشت: در روزهای اخیر حجم بازگشت زائران اربعین به سمت کشور افزایش یافته و ما از زائران می خواهیم این روند را ادامه دهند و بازگشت خود را به روزهای پیک تردد موکول نکنند.

بیشتر بخوانید:

ظرفیت مرز خسروی خالی است

عکس/ حرم مطهر امام حسین در آستانه اربعین

همه اتوبوس‌ها در خدمت زائران حسینی

وی افزود: زائران ممکن است در روزهای پیک تردد به واسطه عدم وجود ظرفیت های کافی در زمینه حمل و نقل چه در کشور عراق و چه در ایران اسلامی دچار معطلی و مشکل شوند لذا مدیریت سفر و بازگشت به موقع از سفر توصیه ما به زائران است.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی، با بیان اینکه خوشبختانه شرایط مرزها هم اکنون خوب است و زائران با رویی گشاده، دستی پر و بدون لحظه ای توقف از مرزهای شلمچه، مهران و چذابه به کشور باز می گردند، گفت: مرز خسروی نیز تا از صبح تا عصر به زائران خدمت رسانی می کند که شرایط در آن مرز هم مناسب گزارش شده است.

فتحی زاده با بیان اینکه ناجا نیز بدون وقفه نسبت به خدمت رسانی به زائران مبادرت می ورزد، ابراز کرد: بجز یک مقطع که در زیرساخت های کشور عراق مشکل تردد وسیله نقلیه عمومی پیش آمد خوشبختانه در طول اربعین ۹۸ ما شاهد مشکل خاصی در ارائه خدمات به زائران نبودیم و امیدواریم در مسیر بازگشت نیز چنین شرایطی رخ دهد.

وی با بیان اینکه در مرزها برنامه ریزی و حمایت های لازم برای خدمت رسانی زائران در هنگام بازگشت اعم از گذرنامه، موکب ها، اتوبوس ها و ... انجام شده است، افزود: زائرانی که به توصیه پلیس با خودروی شخصی شان به مرزها آمده اند حتماً توجه داشته باشند که پیش از ورود به جاده ها، در موکب ها یا حتی خودروی شان استراحت کافی را داشته باشند.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی با بیان اینکه هنوز نیاز به یک طرفه کردن محورها احساس نمی شود، بیان کرد: ترافیک هم اکنون در محورهای غربی کشور به خصوص شهرهای منتهی به مرز پرحجم اما روان گزارش می شود از سوی دیگر پلیس نیز نظارت خوبی بر این موضوع دارد تا ان شا الله مشکلی پیش نیاید.

فتحی زاده افزود: یکی از اقدامات خوبی که از سوی زائران در اربعین ۹۸ دیده شد همین بازگشت تدریجی و پیش از اربعین به سمت مرزهای کشور بود که در عدم ایجاد گره های ترافیکی و همچنین ازدحام جمعیت فوق العاده موثر است و باید از این امر تقدیر کرد و امیدواریم در روزهای آتی این نوع مدیریت سفر در بین زائران را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس