شمال سوریه

مقام ارشد آمریکایی سه‌شنبه در هفتمین روز عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه مدعی شد نظامیان این کشور کاملاً از شهر «منبج» واقع در شمال سوریه خارج شده‌اند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی سه‌شنبه مدعی شد نظامیان این کشور کاملاً از شهر «منبج» در شمال شرق سوریه خارج شده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

ائتلاف آمریکا خروجش از «منبج» را اعلام کرد

این مقام آمریکایی که با رویترز گفت‌وگو می‌کرد همچنین مدعی شده که حریم هوایی شمال شرق سوریه هنوز تحت کنترل آمریکا قرار دارد. 

مقام آمریکایی در ادامه همچنین مدعی شده که نخستین هدف آمریکا استفاده از دیپلماسی برای برقراری آتش‌بس در سوریه است. 

کاخ سفید این هفته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده بود که ترکیه پذیرفته چند هزار عضو داعش را که در ماه‌های گذشته اسیر شده‌اند و حالا در اختیار آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد قرار دارند، تحویل بگیرد. اغلب این افراد اتباع اروپا هستند، اما با وجود درخواست مکرر ترامپ، سران کشورهای اروپایی از پذیرش و محاکمه آن‌ها خودداری کرده‌اند. ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که ممکن است این اسرا را آزاد کند.

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس