کد خبر 1001756
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
رزمایش

رزمایش‌ مشترک نیروهای جمعی واکنش سریع آسیای مرکزی و نیروهای جمعی حافظ صلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در تاریخ 21 اکتبر در تاجیکستان برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، رزمایش‌ مشترک نیروهای جمعی واکنش سریع آسیای مرکزی و نیروهای جمعی حافظ صلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در تاریخ 21 اکتبر در تاجیکستان برگزار می‌شود.

بنابر گزارش ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه، در حال حاضر خدمه هواپیماهای سو 24MR  از منطقه «چلیابینسک» و سو-25 از پایگاه هوایی «کانت» روسیه در قرقیزستان با طی کردن 800 تا 4000 کیلومتر به فرودگاه نظامی منطقه «حصار» تاجیکستان وارد شدند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری رزمایش مشترک ازبکستان و قرقیزستان+عکس

بالگردهای نظامی Mi-24 و Mi-8 و مهمات جنگی و تیم فرماندهی، مهندسی و فنی برای آماده سازی هواپیما توسط هواپیماهای سنگین An-124-100 «روسلان» از منطقه «ناواسیبیرسک» روسیه به «دوشنبه» منتقل شدند.

در چارچوب این رزمایش که در «حرب میدان» تاجیکستان برگزار می‌شود، خلبان‌های نظامی حملات هوایی علیه اهداف زمینی و بمب باران هدفمند تاسیسات مهندسی شبیه سازی شده، نیروی انسانی و تجیهزات فرضی دشمن را تجربه می‌کنند.

در مجموع در این رزمایش مشترک نظامی بیش از 2 هزار نظامی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و بیش از 600  نوع سلاح و تجیهزات نظامی این کشور استفاده می‌شوند.

اقدامات عملی نیروهای کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تحت عنوان «برادری پایدار 2019» روزهای 21 تا 29 اکتبر در قلمرو تاجیکستان برگزار می‌شود.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شد.

این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند، این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کنند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند. این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

اهداف تشکیل این سازمان، محدود کردن زمینه گسترش ناتو و نفوذ آمریکا در حوزه کشورهای همسایه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توان سیاسی، اقتصادی و نظامی فدراسیون روسیه به منظور متحد نگهداشتن کشورهای عضو اتحاد و بالا بردن ظرفیت‌های نظامی و سیاسی آنها ایجاد شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس