کد خبر 1001431
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
خوابیدن

عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: خوب جویدن و برداشتن لقمه های کوچک، در کاهش بیماری ها و حفظ سلامتی موثر است.

به گزارش مشرق، به اصول ۶ گانه تندرستی در طب سنتی پرداخت و با اشاره به افزایش آلودگی هوا در زمستان در تهران، تاکید کرد: در ایام آلودگی هوا باید از مصرف غذاهای سرخ کردنی، بادمجان، گوشت، عدس و...، که باعث افزایش سودا می شود، پرهیز شود.

وی، خوردن سیب شیرین، انار ملس، پرتقال شیرین، سالاد کاهو و هویج با روغن زیتون را در شرایط آلودگی هوا مناسب دانست و بر پرهیز از مواد یبوست آور، آرایش سنگین، حمام طولانی، ورزش سنگین و... توصیه کرد.

کاوه با اشاره به مزاج فصول مختلف سال، خاطرنشان کرد: در هر فصلی از سال متناسب با طبیعت آن شاهد افزایش بیماری ها هستیم.

بیشتر بخوانید:

به گفته وی، در فصل زمستان دستگاه گوارش انسان در بهترین حالت عملکردی قرار دارد و به همین دلیل برخی از غذاها نظیر آش رشته، کله پاچه، حلیم و...، را بهتر هضم می کند.

کاوه، خوب جویدن و برداشتن لقمه های کوچک را در کاهش بیماری ها و حفظ سلامتی موثر دانست و افزود: حذف شام به عنوان وعده غذایی بسیار مهم، ممنوع است. 

وی ادامه داد: شام وعده بسیار مهمی است به شرط آنکه دو سه ساعت قبل از خواب صرف شود. در هنگام خواب بخش زیادی از جریان خون به سمت سیستم گوارش می رود تا به هضم غذا بپردازد در صورتی که معده خالی باشد به سمت هضم مواد بدن می رود و این موضوع باعث آسیب بسیار بر سلامتی می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هر گونه افراط و تفریط غذایی را ناشایست برشمرد و بر رعایت اعتدال و پرهیز از پرخوری یا گرسنگی شدید تاکید کرد.

کاوه افزود: بهترین خواب قبل از نیمه شب و بهترین زمان آن از ساعت ۲۲ تا سحر است و خواب روز، به جز خواب قیلیوله(قبل از ظهر شرعی) مضر است.

اصول صحیح آب خوردن، مصرف میوه ها در فصل خود، پرهیز از ورزشی که فرد پس از آن احساس ضعف کند، ورزش کردن در زمان اعتدال هوا در فصول مختلف، حالت صحیح بدن هنگام خوابیدن و...، از دیگر توصیه های این متخصص طب سنتی است.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس