کد خبر 1001401
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کارگران

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران گفت: مهمترین موضوع حال حاضر جامعه کارگری تأمین معیشت خانوار کارگران است، اما وزارت کار در برگزاری جلسات وقت‌کشی می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا تاجیک، نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران، درباره آخرین وضعیت برگزاری جلسه شورای‌عالی کار گفت: دوم مهر ماه دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای‌عالی کار با دستور کار «بررسی راهکارهای تقویت تعاونی‌های مسکن و مصرف کارگران و چگونگی به‌کارگیری سایر ظرفیت‌ها در این راستا با حضور معاون امور تعاون وزارت متبوع»، «بررسی راهکارهای تأمین مسکن مشارکتی کارگران با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت متبوع» و «بررسی راهکارهای تأمین کالاهای اساسی کارگران توسط تعاونی‌های توزیع» برگزار شد، قرار بود در مهر ماه نیز این جلسه مجدداً برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

سهم متخصصان، کارمندان و کارگران از بازار کار +جدول

 وی ادامه داد: با وجود اینکه مهر ماه رو به پایان است هنوز خبری از برگزاری جلسه شورای‌عالی کار نیست. وقت‌کشی وزارت کار درباره جلسات مزد همچنان ادامه دارد. در آن جلسه هماهنگ شد تا جلسات کمیته مزد برگزار شود، اما هنوز خبری از برگزاری جلسه نیست.

 نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران اظهار داشت: در حال حاضر یک کارگر با حقوق 1میلیون و 700هزار تومانی چگونه زندگی کند؟ این درخواست را از مسئولان و کارفرمایان داریم که بگویند با این حقوق چگونه زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمتراز 4درصد کارگران مسکن‌شان از طریق تعاونی‌های مسکن تأمین می‌شود ادامه داد: یکی از پیشنهاداتی که در جلسه شورای‌عالی کار مطرح شد، درباره تشکیل تعاونی‌های مصرف و مسکن بود. مقرر شد با همکاری معاونت تعاون و اداره‌کل تشکل‌های کارگری، گسترش تعاونی‌ها و اصلاح ساختار تعاونی‌های موجود را در دستور کار قرار دهیم، هنوز خبری از طرح نیست.

رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: مهمترین موضوع حال حاضر جامعه کارگری تأمین معیشت خانوار کارگران است، مطمئناً در صورت عدم تأمین معیشت شاهد مشکلات روزافزون در چرخه تولید می‌باشیم.

این فعال کارگری در ادامه بیان کرد: چگونه کارفرمایان و نمایندگان دولت می‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند؟ با توجه به تبعات فراوان عدم تأمین معیشت کارگران، مطمئناً شرکای اجتماعی از تبعات عدم افزایش مزد و تأمین معیشت آگاهی ندارند و یا سرنوشت بیش از نیمی از جمعیت کشور برای آنها از درجه اهمیت ساقط می‌باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس