شمال سوریه (2).jpg

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت نیروهای این کشور در شمال سوریه در خطر محاصره شدن توسط نیروهای تحت حمایت ترکیه هستند و احتمال درگیری وجود دارد.

به گزارش مشرق، در بحبوحه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های خود در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد، اکنون گفته می‌شود که احتمال درگیری نظامیان آمریکا با نیروهای ترکیه‌ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: عدم مشارکت در جنگ ترکیه با کٌردها هوشمندانه بود

یک مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود درباره اوضاع میدانی شرق رودخانه فرات و قطع جاده‌های مواصلاتی بین «تل‌أبیض» و «رأس‌العین» توسط نیروهای ترکیه‌ای به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفته است: «وضعیت در این مناطق به سرعت رو به وخامت می‌ورد و نیروهای آمریکایی دیگر هیچ ارتباط زمینی با مبارزان کُرد ندارند».

به نوشته وبگاه «هاآرتص» این منبع که اجازه رسانه‌ای کردن جزئیات بیشتری از تحرکات نظامی آمریکا در شمال سوریه را نداشت، از احتمال وقوع درگیری بین آمریکایی‌ها و نیروهای ترکیه‌ای خبر داد: «نیروهای آمریکایی در میدان نبرد، در خطر محاصره شدن هستند و احتمالا با نیروهای تحت حمایت ترکیه [ارتش آزاد] درگیر شوند».

این مقام نظامی در ایمیلی به خبرگزاری «رویترز» نیز تصاویر مخابره شده از تلفات کُردها را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرده و گفت: «این گزارش‌ها نشان‌دهنده بی‌ثبات شدن شمال سوریه از زمان آغاز خصومت‌ها در روز چهارشنبه است. واشنگتن هر گونه رفتار غیرانسانی یا کشتار غیرنظامیان را محکوم می‌کند».

عملیات ترکیه در شمال سوریه در حالی امروز وارد پنجمین روز خود شد که گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» در بیانیه‌ای از سقوط شهر «تل‌أبیض» به دست نیروهای عملیات‌کننده خبر داد.

آنکارا این عملیات را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، آغاز کرده است. دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    2 0
    بزنید نیروهای آمریکایی را هم لت و پار کنید
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    1 0
    آمریکا الفرار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس