به گزارش مشرق، یک فعال رسانه ای در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش درباره وضعیت مرزها و شهرهای عراق در اربعین، نوشت:

اپیزود اول:
تجمع در عراق در آستانه اربعین
نشان دادن تصاویری از شعار علیه ایران در تجمعات و آتش زدن پرچم کشورمان

اپیزود دوم:
حرکت زوار ایرانی به سمت عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین
نشان دادن تصاویری از سرگردانی زوار ایرانی و عدم سوار کردن زوار توسط راننده های عراقی و تولید شایعه بین ایرانیها درباره برخورد نامناسب عراقیها با زوار ایرانی

باید پذیرفت که برخی از اعتراضات در عراق و گلایه ها از مشکلات در مرز ایران-عراق درست است اما واقعیت آنچه اکنون درباره راهپیمایی اربعین در عراق و مرزهایش میگذرد، چیست؟

١- طبق آمار رسمی که پیشتر توسط مقامات کشورمان هم اعلام شده، تعداد زائران ایرانی در اربعین امسال افزایش چشمگیری داشته است و همین موضوع باعث شده روند عبور زائران از مرز کند شود اما عبور و مرور در مرزها درحال انجام است.

٢- در مرزهای عراق وسایل حمل و نقل به نجف وجود دارد، فقط مشکلاتی در مرزهای جنوبی مانند شلمچه وجود داشت که برخی خودروهای عراقی دیشب (پنجشنبه) و امروز صبح با افزایش مسافران از مبدا نجف به سمت این مرز حرکت کردند.

٣- در مرز برخی هموطنانمان پرچم عراق و ایران را حمل میکنند که در محل تلاقی پرچمها نوشته شده است، "ایران والعراق لایمکن الفراق"

وقتی از یکی از حاملان این پرچم که خود را امیرحسین معرفی کرد علت را جویا شدم، اینگونه پاسخ داد " نمیگذاریم هیچ توطئه ای، روابط ایران و عراق که حول محور امام حسین شکل گرفته را خراب کند"

٤- برخورد عراقیها چه در مرز، چه در طول مسیر مرز تا نجف و چه در مسیر نجف تا کربلا با زوار ایرانی مطلوب است و حتی به گفته برخی موکب داران "تلاش میکنیم با ایرانیها مهربان تر باشیم تا توطئه های برای اختلاف افکنی خنثی شود".

این موکب دار عراقی که به سختی به زبان فارسی سخن میگوید و موکبش در نزدیکی مقبره حکیم در شهر نجف است، اشاره ای هم به فیلم مختارنامه میکند و تاکید دارد که نمیگذاریم زیبریان زمانه با توطئه دعوای عرب و عجم، بین صفوف شیعیان فاصله بیندازند.

٥- برخی درحال بزرگنمایی مشکلات زوار پس از ورود به عراق هستند، البته همانطور که پیشتر هم گفته شد برخی از این مشکلات صحت دارد اما هم حجمش از میزان بیان شده کمتر است و هم طرف عراقی در تلاش برای کاستن از آن است و تمام اینها یعنی برخی درتلاشند تا روایتهای سیاهی از آنچه در عراق میگذرد مخابره کنند؛ به نظرم آنطور که موکب دار عراقی میگفت باید قسمتهای جنگ مختار و آل زبیر را برای ایرانیها و عراقیها به نمایش درآورد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • منوچهر IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    1 0
    من امسال لیاقت زیارت برای اولین بار نصیبم شد و هیچ مشکلی با برادران عراقی نداشتم و از همه ملت مسلمان عراق تشکر میکنم در ضمن رفتار بعضی از زوار ایرانی درخورو شایسته یک مهمان نمیباشد
    • US ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      0 0
      احسنت به صداقت و انصاف،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس