کد خبر 1000937
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
رنگرز

رنگرز با بیان اینکه مسئولیت تدوین فرآیند انتخابی پس از رقابت‌های المپیک به انستیتو کشتی سپرده شده است، گفت: با توجه به زمان محدود تا المپیک در عین رعایت عدالت باید مصلحت کشتی را در نظر بگیریم.

به گزارش مشرق، حسن رنگرز درباره نحوه انتخاب ملی‌پوشان کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های المپیک و اینکه آیا قرار است همانند رقابت‌های جهانی این کار صورت گیرد یا خیر، اظهار کرد: به زعم ما برگزاری رقابت انتخابی در یک مرحله معنا و مفهومی ندارد. برداشت الگوی صفر تا صد از نحوه برگزاری رقابت انتخابی در کشورهایی مثل روسیه و آمریکا نمی‌تواند پاسخ مناسبی برای کشتی فرنگی ایران داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

واکنش رنگرز به شایعه استعفای بنا

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی افزود: طی ۶ سال گذشته فرآیند انتخابی تیم‌های ملی تدوین شد و تلاش زیادی هم صورت گرفت اما خروجی آن چه بود؟ در سال ششم به چه اهدافی رسیدیم؟ دیدیم که از اجرای آن فرآیند پاسخ مناسبی نگرفتیم. ما ۹ ماه تا المپیک زمان داریم، زمانی بسیار کم و تعیین‌کننده. بر همین اساس علیرضا دبیر مجموعه‌ای از وظایف سنگین و حساس را به انستیتو فدراسیون کشتی در دوره جدید سپرده و مقرر شده برای سال بعد از المپیک ساز و کاری در خصوص مکانیسم دقیق نحوه انتخاب ملی‌پوشان و مربیان تیم های ملی تهیه کنند تا این موارد مهم بصورت منطقی، عادلانه و قانونمند به مرحله اجرا دربیاید.

رنگرز تصریح کرد: دو سه مسئولیت بسیار مهم بر عهده یوسفی افشار است و به ایشان نیز ابلاغ شده اما الان زمان کمی تا المپیک داریم و سعی می‌کنیم در عین رعایت عدالت، مصلحت کشتی ایران و تیم ملی را نیز در نظر بگیریم.

وی در تشریح نظر خود در خصوص نحوه انتخاب ملی‌پوشان برای المپیک ۲۰۲۰ گفت: انتخابی تیم ملی از رقابت‌های قهرمانی کشور آغاز شده و تعدادی از نفرات غربال می‌شوند. انتخابی جام تختی دیگر مرحله موثر در انتخاب ملی‌پوشان است. در ادامه به غیر از نفرات مدال‌آور ما در رقابت‌های جهانی شامل سعید عبدولی، محمدعلی گرایی و علیرضا نجاتی، تمامی کشتی‌گیران دیگر باید در جام تختی کشتی بگیرند. در ادامه نیز رقابت‌های قهرمانی آسیا، کسب سهمیه المپیک و حضور در ۲ تورنمنت بین‌المللی را در دستور کار داریم که ماحصل بررسی عملکرد فرنگی‌کاران در تمامی این رویدادها در نهایت به انتخاب تیم ملی در المپیک منجر خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس