کد خبر 1000934
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
تیم ملی بحرین

تیم ملی ایران در یک دیدار مهم و حساس روز سه شنبه در انتخابی جام جهانی به مصاف بحرین می‌رود.

به گزارش مشرق، سومین دیدار از مرحله یک گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر این هفته برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در ریفا به مصاف بحرین می‌رود.

بحرین یکی از رقبای فوتبال ایران طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود که بازی با این تیم به خاطر اتفاقات مربوط به انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کره – ژاپن از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.

در ادامه به نکات جالب درباره تیم ملی بحرین می‌پردازیم:

*در سال ۲۰۱۲ گابریل کالدرن، سرمربی آرژانتینی کنونی پرسپولیس هدایت بحرین را بر عهده داشت و بعد از گذشت حدودا یک سال و کسب نتایج نه چندان درخشان از کار برکنار شد.

*آخرین بازی ایران و بحرین در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ برگزار شد که شاگردان کی‌روش با دو گل توانستند این تیم را شکست دهند.

بیشتر بخوانید:

نمی‌دانم ویلموتس تا کِی دوام می‌آورد

*پرگل ترین بازی ایران وبحرین در سال ۲۰۱۱ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که بحرین بعد از اخراج بازیکنش در نخستین ثانیه‌های بازی، در نهایت ۶ گل از ایران دریافت کرد.

*آخرین پیروزی بحرین مقابل ایران به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد که بحرینی‌ها توانستند با حساب ۴ بر ۲ تیم ملی را با هدایت علی دایی شکست دهند.  

*بحرین در آخرین دیدار خود قبل از بازی با ایران، روز چهارشنبه برابر جمهوری آذربایجان ۳ بر ۲ شکست خوردند.

*هدایت این تیم را هلیو سوسا از پرتغال بر عهده دارد که در گذشته زیر نظر کارلوس کی‌روش توانسته قهرمان جام جهانی جوانان شود.

*بحرین در فاصله کمتر از سه‌ ماه توانست در عراق، با شکست تیم میزبان در بازی پایانی، قهرمان جام ملت‌های غرب آسیا شود.

*ارزشمندترین بازیکن بحرین، عبدالله یوسف هلال نام دارد که در تیم اسلاویا پراگ جمهوری چک به میدان می‌رود. ارزش این بازیکن ۲۵ ساله ۵۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

*بهترین گلزن بحرینی‌ها اسماعیل عبداللطیف نام دارد که در ۳۳ سالگی توانسته ۴۰ گل به ثمر برساند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس