کد خبر 1000513
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
اربعین

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین، بابیان اینکه ظرفیت خدمت‌رسانی موکب‌های اربعین دو برابر شده است، گفت: در سال جاری همچنین ۵۰۰ موکب‌ برای خدمت‌رسانی افزایش‌یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو اربعین، حسن پلارک درباره خدمت‌رسانی به زائران اربعین، تأکید کرد: ظرفیت خدمت‌رسانی موکب‌های اربعین در سال جاری نسبت به سال قبل دو برابر شده است همچنین ستاد اسکان اربعین توانسته امسال تعداد موکب‌های خود را به ۵۰۰ باب افزایش دهد تا بتوانیم پذیرای زائران باشیم.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ عزاداری زائران پاکستانی اربعین در موکب ماهان کرمان

برگه تردد سفر اربعین فقط برای یک‌بار عبور مجاز است

ثبت‌نام زائران در سامانه سماح تا بعد از اربعین ادامه دارد

وی بابیان اینکه پیش‌بینی افزایش شدید حجم زائران اربعین در مرزها و شهرهای مرزی می‌شد اما ازدحام بعضاً بسیار زیاد است، افزود: از ابتدای صفر حضور ۴۰۰ هزارنفری زائران در خاک عراق را در حالی شاهد بودیم که در شب هفتم ماه صفر ظرفیت اسکان ما در شهر نجف به‌کلی تمام شد و این در حالی است که در سال‌های قبل این مورد تا روز هفدهم تا بیستم صفر رخ می‌داد.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین بابیان اینکه موکب‌ها اگر نباشند شرایط طبیعی کشور عراق اصلاً پذیرای این حجم از زائران نیست، ابراز کرد: تدارکات خوب در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ارائه‌شده است اما برخی خدمات زنجیره‌ای هستند یعنی اگر یک بخش متوقف شود بقیه را نیز متوقف می‌سازد و یا در کارشان خلل ایجاد می‌کند.

پلارک گفت: برای مثال ما به دلیل عدم وجود زیرساخت حمل‌ونقل در کشور عراق متأسفانه شاهد ازدحام چند صدهزارنفری مردم در خاک این کشور هستیم که موکب‌ها به این افراد خدمت‌رسانی می‌کنند و این در حالی است که موکب‌ها برای این امر و مدیریت شرایط بحرانی ازاین‌دست آماده نیستند و ممکن بود در مقاطعی مانند بعدازظهر پنج‌شنبه شرایط بحرانی شود که الحمدالله با تهیه آب و ... این امر رخ نداد.

وی افزود: وقتی روند حرکتی ۴۰۰ هزار نفر زائر یک‌بار متوقف می‌شود اسکان و خدمت‌رسانی به آنان امری دشوار به نظر می‌رسد از سوی دیگر مصرف آب و غذا نیز بالا می‌رود که البته در این راه واقعاً زحمات خوبی در ستاد اربعین و موکب ها کشیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس