کد خبر 1000400
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
عکس/ حال و هوای شلمچه با حضور زوار اربعین

به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، تا دیروز پنجشنبه، یک و نیم میلیون زائر ایرانی در شهرهای زیارتی عراق حضور یافته‌اند.

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین که در مانیتورینگ وزارت کشور سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: از ابتدای محرم تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی رهسپار عتبات عالیات شده‌اند و ۷۰۰ هزار تن از آنان به میهن اسلامی بازگشته‌اند. به عبارتی، تا دیروز پنجشنبه ۱۸ مهرماه، حدود یک و نیم میلیون ایرانی در خاک عراق و شهرهای زیارتی این کشور حضور دارند.

ببینید:

عکس/ حال و هوای شلمچه با حضور زوار اربعین

وی با بیان این‌که روز گذشته ۴۲۰ هزار نفر از مرزهای هوایی و چهارگانه وارد خاک عراق شده‌اند، مرزهای شلمچه و خسروی را با ازدحام بالا توصیف کرد و گفت: با توجه به انسداد مرز خسروی در ساعات عصرگاهی و امکانات محدود در مرز شلمچه، مرزهای مهران و چذابه، اکنون از ظرفیت بیش‌تری برای پذیرش برخوردارند.

ذوالفقاری افزود: زیرساخت‌های کشور عراق در حوزه حمل و نقل، اصلاً جوابگوی این همه جمعیت نیست و با وجود این‌که مردم این کشور، هیچ کوتاهی و کم‌کاری‌ای در زمینه استقبال از زائران ندارند، اما نبود وسایل نقلیه در عراق موجب سرگردانی مردم شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان با بیان این‌که دو عامل گرم‌تر شدن هوا و افزایش چند برابری جمعیت زائران، موجب مشکلاتی در مرزها و کشور عراق شده، ضمن تشکر از مردم خواستار صبر و بردباری بیش‌تر آنان شد. ذوالفقاری همچنین از مردم خواست به پیام‌های ارسالی از سوی سامانه سماح توجه کنند و در صورت امکان، سفر خود را تا میانه‌های هفته آینده به تعویق بیندازند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس