حسینعلی امیری

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: دولت به هیچ وجه تاجر خوبی نیست، دولت نباید با بخش خصوصی رقابت کند، دولت باید کارش هماهنگی و پشتیبانی باشد و اراده دولت در این زمینه جدی است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس حسینعلی امیری در شورای اداری شهرستان مرودشت با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه به مسائل اقتصادی از عنایت بیشتری برخورده است، اظهار داشت: زمانی که این دولت روی کار آمد، کشور از نظر شرایط اقتصادی وضع خاصی داشت،  آن زمان قطعنامه‌های ظالمانه که علیه ما صادر شده بود، ارتباطات بین‌المللی و اقتصادی ما را محدود کرده بود، سایه تحریم‌های ظالمانه بر سر کشور سنگینی می‌کرد و تورم حدود ۴۵ درصد رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

روایت همتی از ۳پیشنهاد انحرافی برای کنترل بازار ارز

‎وی گفت: هیچ کالایی به مقصد ایران حمل نمی‌شد، تحریم مشکلاتی را درست کرده بود و ابزار و امکانات بخش کشاورزی و صنعت با محدودیت جدی مواجه بود.

‎معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه تحریم‌ها برای کسانی که در حوزه‌های اقتصادی و کشاورزی مشغول فعالیت هستند، ملموس‌تر است،گفت: بدیهی‌ترین نیاز کشاورزی کود و سم است و آن زمان مجبور بودیم تحریم‌ها را دور بزنیم و سم‌هایی که توسط واسطه‌ها استفاده می‌شد به جهت اینکه مرغوب نبود و اصالت نداشت و در آنها تقلب‌هایی وجود داشت، مشکلاتی را در بخش کشاورزی ایجاد کرد، در بخشی از کشور به دلیل استفاده از همین سم‌ها آلودگی در برخی مواد غذایی ایجاد و سلامت غذایی تهدید شد.

‎امیری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید توجه می‌کرد، بخش اقتصادی بود افزود: رهبر معظم انقلاب در۱۰ سال گذشته عناوینی که برای سال‌های شمسی در پیام نوروزی تعیین می‌کنند معطوف به مسائل اقتصادی است پس معلوم است که موضوع اقتصاد، رونق اقتصاد، تولید، معیشت و ارتقا سطح تولید ملی و همچنین توسعه اقتصادی یکی از مسائلی است که در بالاترین سطح کشور همواره مورد تاکید و توجه است.

‎معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: در ۴۰ ساله گذشته همواره مورد دشمنی دشمنان قرار گرفتیم، به مقتضای شرایط یک روز با تحریک گروهک‌ها، یک روز با تحریک رژیم صهیونیستی، یک روز با تحریم رژیم بعثی و تحمیل جنگ هشت ساله و یک روز با تحریک منافقین مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند.

‎امیری افزود: اما به لطف خدا با مقاومت مردم و رهبری امام راحل و رهبرمعظم انقلاب توطئه‌های دشمنان با شکست مواجه است. امروز دشمن دو نقطه اصلی یعنی فرهنگ و اقتصاد را هدف قرار داده است، بنابراین مادامی که اقتصاد ما اقتصاد مقاومی نباشد استقلال سیاسی نیز با مشکل مواجه می‌شود. کشوری می‌تواند به استقلال تمام سیاسی برسد که از جهت اقتصادی و علمی کشوری محکم و مقاوم و مستحکمی باشد.

‎معاون رئیس جمهور گفت: در کشور مهم‌ترین بسترهای توسعه اقتصادی را داریم، از نظر موقعیت جغرافیایی وضعیت خوبی را داریم، در استان فارس تمام ظرفیت‌ها وجود دارد، تمام جاذبه‌ها از جمله آب و هوای خوب، دانشگاه‌های خوب، قدمت تاریخی، مردم خوب، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و مذهبی را در کنار هم داریم.

امیری گفت: حفظ ارزش پول ملی، رونق تولید و کاهش وابستگی به درآمدهای ناشی از نفت خام، بهبود فضای کسب و کار، واگذاری بنگاه‌های دولتی و اصلاح سیستم بانکی و ثبات پایه پولی برنامه‌هایی است که دولت با اصلاح مقررات و تقدیم لوایح به دنبال اجرای آن است و بخشی از آن به سامان رسیده است.

‎وی تاکید کرد: دولت به هیچ وجه تاجر خوبی نیست، دولت نباید با بخش خصوصی رقابت کند، دولت باید کارش هماهنگی و پشتیبانی باشد و اراده دولت در این خصوص جدی است. می‌توانیم برای استان فارس آینده خوبی پیش‌بینی کنیم، نباید هم همیشه مردم دنبال مسئولان باشد بلکه باید مسئولان دنبال مردم باشند.

‎امیری افزود: امروز کارآفرینان حوزه اقتصادی مجاهدان عرصه جنگ اقتصادی هستند بنابراین نگاه به کارآفرینان و فعالان بخش اقتصادی باید نگاه به کسانی باشد که در یک نبرد با دشمن در حال جنگ هستند و باید برای حل مشکل این افراد تلاش کرد و دست کارآفرینان را بوسید که سرمایه خود را برای ایجاد اشتغال و توسعه کشور به کار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    0 0
    بارون و ترامپ رو که خدا آورد . خخخخ حفظ ارزش پول ملی !؟ خخخخ سوراخ جیب ملت چی
  • مردم IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    2 0
    اگر تاجر خوبی نیست . لا اقل ...خوبی که هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس